måndag, mars 15

Ding dong ding dong

I går kom mina föräldrar ned till landet och pappa hjälpte oss med en hel del, så nu mina vänner så är vi ganska klara. Ska sätt upp diverse saker på väggarna bara och det tycker jag är väldigt ångestladdat när väggarna är nymålade, för tänk om man gör fel. Jaja den känslan går snart över.

Måste berätta om min make, han är för rolig ibland. Han berättade om stugan som de hyrde i fjällen, en parstuga som ligger mitt i backen. Ägaren av ena halvan som maken hyrt av några gånger, hade berättat att de sålt sin del så det här skulle vara sista gången maken kunde hyra stugan av dem.

Maken berättar vidare att de nya ägarna hade minsann bytt ut namnskylten på ringklockan redan och det var samma namn som den andra halvan av parhuset dvs grannen har köpt den halvan så nu äger de hela huset. Okej sa jag, vad hette de?

Maken: Friedland

Min pappa: Ja men det är ju märket på ringklockan!

Hahahahaha, jag skrattade så tårarna sprutade.Det är maken i ett nötskal.

Tjingeling allesammans

Åsa

3 kommentarer:

  1. Ja det var ju rolig sagt av maken, haha... Karlar säger jag bara, fniss...

    Kraam Sofia

    SvaraRadera
  2. Måste erkänna att jag också skulle ha sagt som maken.
    Som tur är så blir det ju härliga skratt som resultat.
    Hoppas du får en skön vecka Kram:)

    SvaraRadera
  3. Vi känner också familjen Friedland. De bor i lägenheten som vi ev tänker köpa. Fast maken är inte så dum..eller också är vi fler som är lika dumma. Första gången jag såg det trodde jag att det var någon gammal namnskylt som satt kvar.
    Kram
    Moster

    SvaraRadera

Kul att du tittar in hos mig!
Jag blir JÄTTEGLAD om du lämnar
en kommentar <3