tisdag, september 20

Bläää

Usch, vad höstigt det känns nu!

I helgen var vi på landet och åt väldigt god mat.
På fredagskvällen åt vi Moule moliniére eller vad det heter? Alltså musslor kokta i vitt vin, vitlök, grädde etc. Megagott.
Vi har aldrig gjort det själva men det var inte så svårt.


På lördagen gick vi ut i skogen och hittade jättemycket svamp,
Gula kantareller, Trattkantareller och Svart trumpetsvamp. Och jag brukar inte vara med maken när han går ut i skogen. Men nu har jag skaffat en svampapp där man kan spara sina svampställen.
Moahahaha, fattar ni vad bra det är. Ja, så då ville jag pröva den appen :).


På lördagskvällen åt vi Hjortinnerfilé med kantarell-risotto och rödvinssås, LYX.





Mingla växer som bara den, väntar på att öronen ska ställa sig upp men det kommer säkert snart.


Hon och Stella har verkligen roligt ihop och det känns jättebra.

Kram hela dan!
Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du tittar in hos mig!
Jag blir JÄTTEGLAD om du lämnar
en kommentar <3