lördag, maj 9

Beslut

Kvällen igår var fantastiskt mysig med massor av skratt, gott vin, god mat, Superkul! Vi tanter var på Fondueboden i Stockholm, alla tog köttfondue som var otroligt gott med en massa goda såser och grönsaker. Till efterrätt åt vi chokladfondue med frukter som doppades i varm Toblerone.
Jag har tagit ett viktigt beslut för mig själv. Jag hade varit med i Viktväktarna i ett år nu och det har gått trögt kan jag säga. När jag till slut hade gått ned 10% av min vikt så orkade jag inte följa programmet längre och jag funderade på att sluta och köra själv. Men så började en bloggvän att skriva om Kostcoachen, där det går ut på att man inte ska äta kolhydrater, äta mer fett (bra fett) etc och det gick jättebra för bloggvännen :-)).
Hon började maila mig en massa info och då tog jag beslutet att det är det jag ska göra. Jag byter program helt enkelt. Det har jag gjort nu och det känns som en nystart. Igår tex var det den andra dagen med KC så på restaurangen bad jag om mer grönsaker och skippade potatis, till efterrrätten åt jag lite frukter och skippade Tobleronen. Kändes inte som en uppoffring, utan bara som att jag har bestämt mig och då är det det som gäller tills jag nått min målvikt.

Den som inspirerat mig till att ta det här beslutet är Gissan-Mittallt, hon är superduktig i den här metoden och har hjälpt mig jättemycket,
STORT TACK ♥ . I Gissans blogg kan man hitta flera goda recept som är bra att äta om man är med i Kostcoachen.

Kram hela lördagen!
Åsa ♥

17 kommentarer:

  1. Hej,
    jag har levt med en JoJo bantade man i 25 år. Han började äta kolhydratfritt och brafett kost för ett par år sen och det är helt underbart...dels för mig som både vill stötta och äta gott för det är härlig mat utan uppoffringar, illsammans med långa promenader har han koll på sin vikt nu..
    Lycka till Kram Carolina

    SvaraRadera
  2. Hoppas din nya diet går bra...jag allt handlar om motivation, så är det ju med allt. Önskar dig lycka till!!:-) Åhh så smarrigt det lät med fondue, mums! Kram Sofia

    SvaraRadera
  3. Asch då... Det är bara roligt.
    Tacka min inspirationskälla Preffen ;)
    Hon klev in på min arena i absolut rätt tidpunkt.
    Jag håller tummarna för dig. Tillsmmans fixar vi detta. Ser fram emot resultatrapporter en gång i veckan ;)
    Glöm inte o mäta o väga o skriva upp utgångsvärdena så du har koll vad som händer.
    Kramen på dig.
    Gissan

    SvaraRadera
  4. Lycka till med det nya programmet ! Jag hör av mig snart så att vi kan ses :)

    Kram

    SvaraRadera
  5. Ja vad kul att du också hoppat med i kc. Min man Gus är med där också o vi stortrivs med den "dieten" det är lätt att hålla o det går super att äta hos vänner utan att behöva vara besvärlig. :-) Det är helt sonica bara att skippa pärerna. Jättelycka till, ser verkligen fram emot att följa din resa så jag hoppas du redovisar på bloggen hur det går.
    Ha en jättetrevlig kväll
    kram

    SvaraRadera
  6. Lycka till med din nya kost! Min mamma och bekanta till henne följer också en sådan kost och det har visat god resultat för alla.

    Kram!

    SvaraRadera
  7. Nejmen.. jag skrev ju en kommentar förut och den är ju inte med.. Skit samma, det gick i varje fall ut på att jag hör av mig till dig sen när jag behöver lite nytändning och om VV slutar fungera ;)

    Ha en bra kväll!

    Kram

    SvaraRadera
  8. Å vad gott med fondue, det var länge sen jag åt det! Ha en fortsatt trevlig helg! Kram Helena

    SvaraRadera
  9. Hej Åsa!
    Lycka till med den nya dieten, det kommer gå jättebra!!

    Fondue lät gott:)

    Ha en sköön söndag,
    kram Jenny

    SvaraRadera
  10. Vad duktig du är. Du får fortsätta att berätta hur det går för dig.

    Kram Anne

    SvaraRadera
  11. Åh, vad gott det låter! Och du, lycka till nu!

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  12. Jag tror på den dieten. Fett klarar kroppen av att förbränna. Kolhydrater + fett går inte lika bra. Då lever kroppen upp kolhydraterna och lämnar fettet kvar.
    Kämpa på!
    Moster

    SvaraRadera
  13. Hej, Vad du är duktig. Har man bara motivationen går det säkert jättebra!
    Fondue lät gott, för att inte tala om efterrätten...

    Ja, han gick vidare i Talang. Bert kanske signade honom direkt :)

    Lycka till vännen,
    Kram
    Jessica

    SvaraRadera
  14. Hej!!

    Det kommer du fixa, man kan äta jättegott med den metoden!!
    Ha nu en riktigt bra söndagskväll kram Camilla.

    SvaraRadera
  15. Foundeu åhhh vad gott sådan restaurang skulle jag vilja besöka !!!!!
    Undrar om det finns här omkring hmmmmm.
    Attans att jag inte vann armbandet ..Bättre lycka nästa gg..
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  16. Hej!

    Det lät som att ni hade en mycket lyckad kväll :) Kul!!!

    Och lycka till med ditt "nya liv" :)

    Ha en jätte bra kväll.
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  17. Hej igen :)

    Förresten, hur gör man tre kolumner?! :)
    Jag såg ju nu att du hade det, och jag skulle vilja ha det jag med :)

    Kram Sandra

    SvaraRadera

Kul att du tittar in hos mig!
Jag blir JÄTTEGLAD om du lämnar
en kommentar <3