onsdag, maj 13

Latteskålar

Kalaset hos mormor var jättetrevligt och min mormor gör jättegoda bullar som jag tyvärr fick avstå ifrån. Hon bjöd även på princesstårta och då tänkte jag att jag var jättesmart och tog en bit som jag tänkte skrapa vispgrädde ifrån eftersom enligt KC får man äta riktig grädde. Ja ni fattar hur smart jag är. När jag smakade på grädden som var från en köpetårta så insåg jag att det här var ju inte vanlig grädde, det smakade en väldans massa socker, typiskt! Så den brilljanta idén var ju bara att glömma.

Idag fick jag besök av min bloggvän Anci, jättetrevligt att träffa henne, Vi har setts förr men det var väldigt länge sedan och då bloggade vi inte :-)
Vi fikade och jag fick en jättesöt blomma, Stooort Tack Anci!
Fick ett trevligt paket på posten från
Julias Vita Drömmar. Nämligen 8 st Latteskålar som jag hade beställt av henne för bara några dagar sedan. Jag tycker de är jättefina och en alldeles lagom storlek. Man kan ha dem till allt möjligt, inte bara Latte.
Maken är ute och jagar maskrosor och snart ska vi se ett inspelat Sommer.

Imorgon ska jag väga mig, gaaaah är nervös, tänk om det inte hänt något på en vecka.

Massor av kramar
Åsa

12 kommentarer:

  1. Håller tummarna för dig i morgon. ;)
    Det är alltid lika spännande vid varje mätning...
    Kramen Gissan

    SvaraRadera
  2. Kul med kalas ;) Synd att din brillianta idé gick om intet...

    jag håler tummarna inför vägningen. Hoppas det har gått bra.

    Kram Ingela

    SvaraRadera
  3. Men hörru, guud så fina skålar! Hos Julia blir man fullständigt kööpgalen!! Håller tummarna för dig i morgon, det kommer gå strålande. Kramis Sofia

    SvaraRadera
  4. Varför får alla andra tag på dessa latteskålar men inte jag?? Psst skulle inte sälja mina Calou, hihi men du det är ju snart morsdag, tips...

    Kramis Anne

    SvaraRadera
  5. Haha jag är blondin, vi är inte sååå snabba...

    Kramis

    SvaraRadera
  6. Finfina skålar du köpt! Och vilken fin blomma du fick!
    Det går säkert toppen med vägningen, när du är så duktig och avstår från mormors goda bullar! Bra jobbat!

    Å de där Calou skorna e så snygga. Har inte sett dem i ngn butik ännu.
    Ska provköra en ny bil i helgen, så jag susar nog förbi Lantliv å provar! Vi kanske ses :)
    Må så gott,
    kram
    jessica

    SvaraRadera
  7. Fin fina Latteskålar!
    Lycka till imorgon vid invägningen!
    Än om det inte händer så mycket så jobbar man ju långsiktigt och den maten du äter nu är ju helt okej för livet...eller!
    Kram carolina

    SvaraRadera
  8. Fina skålar!!! Har läst på bloggen att det är många som jagar maskrosor nu!! Än så länge har jag bara jord men nästa år är jag säkert med er!! Snart har vi helg igen!!!

    Kram Camilla.

    SvaraRadera
  9. Jättefina skålar, kan säkert användas till mycket!
    Kram!

    SvaraRadera
  10. Ja här finns ingen tid att förlora Åsa, hihi. Min man hinner inte riktigt med säger han. Loopen på Liseberg dubbelt så fort, tyyyp. Kramis!

    SvaraRadera
  11. Så härliga skålar!!! Lycka till med vägningen! Ha en bra dag/Agnetha

    SvaraRadera
  12. Hej!!!
    Premiär för mig här..
    Jag letar eftersådana skålar så jag blir tokig. Så fort jag hittar en butik med Latteskålar så är de slut. Hör av dig till mig om du får för dig att sälja dina underbara skålar =)
    Kram Fia

    SvaraRadera

Kul att du tittar in hos mig!
Jag blir JÄTTEGLAD om du lämnar
en kommentar <3