tisdag, april 12

Min karriär som hästtjej....

När jag var i början av tonåren (13-14) så var vi i Trosa och hälsade på släktingar. Jag var en typisk stadstjej, umgicks med kompisar, spela handboll, shoppa smink etc.

Min kusin från landet (Trosa) hade egen häst och lade mycket tid på häst och stall. Jag vet egentligen inte om det var kusinen som ville att jag skulle sadla om till hästtjej el om det var min idé?

Hela dagen var jag med kusinen och hästen, jag fick rida, rykta, mocka, lära mig vad allt hette som träns etc kusinen hade förhör med mig för att kolla vad jag lärt mig hahaha.
Jag fick helt enkelt en hel utbildningsdag i stallet och jag tyckte att det var superkul. Tänkte att jaaaa, det kanske finns en hästtjej i mig trots allt?

Kvällen kom och hästen skulle få mat, jag var med, stod brevid och tittade. Hux flux så vrider hästen på huvudet och biter mig i armen? Gjorde skitont men som tur var hade jag en tjock täckjacka på mig så det blev ett stort blåmärke och märken efter hästens tänder bara. Blev dock väldigt rädd och insåg ganska snabbt att det här med hästar var nog inte min grej. Kusinen blev ju också ledsen för jag var den första som den bet utan anledning.

Så min karriär som hästtjej varade en dag :)) har endast ridit islandshäst två ggr i vuxen ålder sedan dess.
Min kusin på landet har fortfarande hästar och trivs med det, men nu när vi träffas blir det utan hästar :)))

Kramiz Åsa

3 kommentarer:

  1. Du såg nog ut att passa som efterrätt. Söt och god! Men den där händelsen minns vi allihop.Han var lite speciell den hästen.
    Kram
    Moster

    SvaraRadera
  2. Hej !
    Jag har inte heller någon lång karriär som hästtjej. Men det är ju inte för sent än.. ? Jag är också orolig att de ska bitas.

    Ha det så bra !

    Kram
    Anci

    SvaraRadera
  3. Hahahahahaaaaaa från en hästtjej/ Kram A

    SvaraRadera

Kul att du tittar in hos mig!
Jag blir JÄTTEGLAD om du lämnar
en kommentar <3