måndag, mars 2

Slut på Sportlov?

Idag trodde jag att livet skulle återgå till normala spår härhemma. Att La Familia skulle iväg till skolor och jobb idag. När jag försökte få sonen i säng igår kväll så berättade han att han minsann hade studiedag idag.

Gaaah, vad är det med skolan idag? Det känns som barnen är väldigt mycket lediga, hinner de lära sig någonting?
Idag ska jag jobba samt åka och försöka få tag i biljetter till förhandsvisningen av Slumdog Millionaire. Tidningen Amelia bjuder på biljetter. Hoppas de inte hinner att ta slut för jag vill verkligen se den. Den filmen tog ju hem en massa Oscars så antingen är den bra eller skitdålig. Vill se den iallafall och är det gratis så är det ju ännu bättre.

Tjing Tjong
Åsa

14 kommentarer:

  1. Hoppas du får tag på biljetter.. Som du säger, antingen superbra eller superdålig. Jag för min del väntar nog tills den kommer på dvd, då kan jag hyra den..

    SvaraRadera
  2. Lycka till med biljetterna.
    Ha en bra vecka!
    Kram A-S

    SvaraRadera
  3. Heej Heeej Åsa!

    Lycka till med biljetterna,den e nog bra! Tack för dina rara kommentarer :) kul att du gilla bohem inlägget och min nya header.
    Ja du har rätt man får ha lite mer färgklickar och inte köra på för mkt! Bra idé ;)

    Krama Stella från mig, kram kram Anna panna

    SvaraRadera
  4. Hoppas du får tag i biljetter och att filmen är bra!

    kram

    SvaraRadera
  5. Hoppas du får tag i biljetter! Själv ska jag försöka se män som hatar kvinnor denna veckan tänkte jag!
    Kram Nettan

    SvaraRadera
  6. Det ska bli vitt tyg innanför glasdörrarna på min Billy. Jag är inte super-pedant, så det blir bra att dölja röran.
    Kram A-S

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Håller med om skolan! Mycket konstiga dagar...

    Melodifestivalen var verkligen dålig! Petra Mede är också urkass, inte ett roligt skämt..tycker jag iaf.

    Den blusen du köpt har jag ocskå kollat in, verkligen söt.

    Ha en bra start på veckan!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  8. Hej !

    Ja, visst är de lediga mycket mer nuförtiden ?!

    Hoppas att du fick tag i biljetterna :)

    Kram

    SvaraRadera
  9. Jajamän, kikarn funkar finfint!

    kram

    SvaraRadera
  10. Haha...precis när du trodde att du skulle få lite ledigt. Typiskt! Så där är det här också...alldeles för ofta.:-) Kram

    SvaraRadera
  11. Hej Åsa!
    Hoppas du får tag i biljetter till filmen!

    Bonusdottern Tindras skola har studiedag på torsdag. Jag o sambon har tagit ledigt då så vi kan hitta på nått kul tillsammans alla tre:)

    Ha en härlig kväll,
    kram Jenny

    SvaraRadera
  12. Nämen det där har skolan löst så bra med mängder med läxor i tid och otid. Skulle tycka att det var bättre att de var någon timma till i veckan på skolan i stället och faktiskt fick vara lediga på riktigt när de går hem.

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  13. Godvkäll och tack för raderna hos mig!

    Jag är nog ingen hejare direkt, men som med allting annat så är det kul att prova, och prova lite till...ända till dess att man får kläm på det ;-)

    Lycka till med biljetterna!

    KRam,

    Anna

    SvaraRadera
  14. Visst e det heltokigt med skolan nuförtiden... Mina killar har åxå samma. De är tamigsjuttsingen aldrig i skolan.. Själv hade man på sin höjd en håltimme i veckan... Bah!
    ;)
    Kram Gissan

    SvaraRadera

Kul att du tittar in hos mig!
Jag blir JÄTTEGLAD om du lämnar
en kommentar <3