fredag, mars 27

Teater

Har precis vinkat av min dotter och hennes kompis, de ska till Göteborg över helgen och besöka vänner där. Det här är bara en försmak av hur sommaren kommer bli, hon har nämligen skaffat sommarjobb och boende på Gotland juni och juli sedan ska hon till medelhavet med kompisar en vecka i augusti. Vi kommer inte få se henne så mycket i sommar och jag kommer att vara jätteorolig, hönsig som jag är. Hon kommer att ha jätteroligt och tycker att detta är självklart för hon fyller 18 år i maj, då måste man pröva sina vingar. Jag är ändå stoltaste mamman i stan för hon är ju väldigt driftig måste jag säga. Och jag tror att det kommer vara bra för oss (mig och maken) att vi får träna på hennes frigörelse från oss och vi har ju sonen hemma att ta hand om.
Häromkvällen ringde min väninna från stan och undrade om jag ville gå på teater på fredag (ikväll) hon hade fått tag i biljetter till Blommor av stål på Vasateatern. Det tackar man ju inte nej till, så det är vad jag ska göra ikväll, vi ska äta middag på lokal oxå :-))).
Visst, jag missar finalen av Let's dance men det spelar jag in och ser jag när jag kommer hem. Jag tror Laila Bagge vinner, men hey, jag brukar ju ha fel.

Kramiz hela fredagen mina vänner!
Åsa

13 kommentarer:

  1. Ha en jättemysig kväll!! Kram svägerskan

    SvaraRadera
  2. Hejsan! oj oj vad jag missat inlägg under veckan! Vilken fin krans som pryder dörren! Har också funderat på att göra sådan! Vad roligt för din dotter med alla resor men förstår att det är lite jobbigt för en orolig mamma! Hoppas att teatern är rolig ikväll! Ha en underbar helg och stor kram från mig!

    SvaraRadera
  3. Hej Åsa! Åhh jag är oxå en hönsmamma, tänk när min dotter är så stor, hua mej, nu är hon ju snart 14 o vill åka på språkresa nästa sommar, jag har redan lite panik över det, hihi. Ha en fiin dag, KRAM.

    SvaraRadera
  4. Tack för gullig hälsning!
    Det är klart att du ska vara stolt som en tupp!
    Jag har själv en dotter som börjar gymnasiet på annan ort coh det blir nyttigt både för henne och oss.
    Ha en skön helg!
    Kramar C

    SvaraRadera
  5. Hej Åsa!
    Låter som din dotter kommer få en jättehärlig sommar i år:)
    Vad kul med teater och middag på lokal för dig och vänninan!

    Ha en skön helg,
    kramisar Jenny

    SvaraRadera
  6. Kan tänka mig att det känns konstigt när barnen försvinner.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  7. Hihi han har redan läst det men om jag får en vete sjutton men man kan ju alltid försöka. Det gick inte så bra med Tolixstolarna som jag ville ha, men men.....Jag förstår att du blir lite hönsmamma men hon gör helt rätt. Tänk mina föräldrar som släppte iväg mig som au-pair
    till LA ett helt år när jag var 18 år. Jag tycker idag att jag skall verkligen pusha på mina grabbar att ta för sig och åka. Vad glad för att hon är driftig, jag har så många kompisar vars barn är slöa och orkar inte sommarjobba medans mina skriker om att få jobba, hihi lite tidigt vid 8 och 12 årsålder kanske....Ha det så himla mysigt på teatern ikväll.
    Kramkram Anne

    SvaraRadera
  8. Hejsan Åsa.
    Känner med dig, mina "barn" är snart 16 år och 19 år, vill hålla kvar dom hemma men vet att det inte går! De måste ju ut och pröva sina vingar de också någon gång. Men nog är man orolig.
    Ha en trevlig kväll och en skön helg,
    Kram Anneli.

    SvaraRadera
  9. hej!!! Hoppas ni får en jättetrevlig kväll!
    Min dotter är 13, mitt i skrivandet gick min son första steget, hej och hå vad stirriga vi blev!! Va var jag, jo 13 år, om bara 5 år får hon bestämma lite själv.. också hönsig...
    Tror också laila vinner men hoppas ändå lite på Magnus!!!
    Ha det så bra kramar från Camilla.

    SvaraRadera
  10. Hej !

    Hoppas att din kväll blir trevlig och det tror jag nog. Jag har också tänkt se den, men inte kommit iväg. Hoppas få höra vad du tycker :)

    Fortsatt trevlig helg !
    Kram

    SvaraRadera
  11. Vad kul att få gå på teater! Det är just nu paus i Lets Dance och Laila leder, hon var jätteduktig, så du kanske har rätt! Åh, vad jobbigt när de små blir stora och ska frigöra sig! Men som du säger, bra att ni får träna er med en helg så här.

    Ha en skön helg!
    Kram L-L

    SvaraRadera
  12. åå den teatern vill jag så gärna se. Hoppas den är bra.

    Din dotter kommer att klara sej otroligt bra tror jag. Annars får ni väl ta en "hoppsan - hejsan-är-mamma-och pappa-här-och-hälsar-på?" tur till Gotland.... hihi

    Tur att ni har er härliga son kvar i sommar.

    Kram Maria

    SvaraRadera
  13. Oj det låter spännande, var den bra?
    Hoppas kvällen blev lyckad
    Hälsar
    /Malin

    SvaraRadera

Kul att du tittar in hos mig!
Jag blir JÄTTEGLAD om du lämnar
en kommentar <3