lördag, juni 13

Smultronställe

Igår fick jag en till utmärkelse av Tekla Maräng, åhhh vad glad jag blir. En till som gillar min blogg :). Tekla Maräng har en jättetrevlig trevlig blogg som jag följer och hon har 2 cavalierer, ja inte män om nån undrar utan hundrasen Cavalier King Charles Spaniel, samma ras som Stella. Tack Marie!

Sedan fick jag en utmaning av min vän Sofia med bloggen Signe 1, på norska. Hahaha, snacka om utmaning men jag gör ett försök.

*Hva er du opptatt av for tiden? Är på landet och väntar på goda vänner som kommer på besök.
*Hva har du på deg i dag? En lila tunika och jeans
*Hva skal du spise til middag? Grillad oxfilé med sallad
*Hva vil du gjerne lære deg? Gå på Trosa marknad
*Hva hører du på akkurat nå? Melodikrysset, dina guldbruna ögon....
*Hva er ditt favorittvær? Sol och varmt, helst så att man svettas
*Hva er ditt mest utfordrende mål akkurat nå? Att klara av att dottern är på Gotland och inte ha koll på vad hon gör.
*Hva syntes du om den personen som tagget deg? En go vän som jag tittar in hos varje dag för att hon alltid visar så fina bilder av sitt hem, en favvo helt enkelt.
*Hvis du kunne fått et hus ferdig innredet hvor som helst i verden - Barcelona
*Hva ville du gjerne hatt akkurat nå? Vet inte riktigt, är på landet
*Hva vil du gjerne bli kvitt? Orättvisor och krig
*Hvis du kunne dratt hvor som helst i verden den nærmeste timen, hvor ville du da dratt?Mauritzius
*Hvilket språk vil du lært? Spanska
*Hva ser du etter i en venn? Ärlighet och att de finns där när jag behöver dem!
*Hvem vil du gjerne møte? Kungen och Silvia
*Hva slags musikk liker du? Glad pop, disco-frisco, svensk schlager
*Hva er favorittplagget i klesskapet ditt? Min Odd-Molly blus
*Hva er drømmejobben? Nåt med inredning är en dröm jag haft länge, men vet fortfarande inte vad.
*Har du noen favorittmodeller? Emma Sjöberg el vad hon heter nu för tiden och Tyra Banks
*Hvis du hadde hatt 1000 kr akkurat nå, hva ville du brukt de på? Odd-Molly men det kanske inte räcker
*Beskriv stilen din? Less is more, klassisk, en härlig blandning tror jag. Är en humörsmänniska och klär mig därefter.
*Hva er det siste motebladet du kjøpte? Lantliv Sommarmat
*Den siste CD`en du kjøpte? Var så länge sedan att jag har glömt
*Hva vil du akkurat nå? Att våra gäster kommer

Jajamensan det gick ju strålande. Jag skickar vidare den till Ingelalala och Tekla Maräng som jag fått utmärkelser ifrån.

Må så gott
Kram Åsa

9 kommentarer:

  1. Grattis till din Award! Vilken bra start på morgonen!Här bävar man för bikinisäsongen.
    Bara god mat varje helg samt vin,nej det funkar tyvärr inte om man behöver tappa några kilon.Jag stod och höll i den tidningen också ;)
    Kram C

    SvaraRadera
  2. Hej Åsa!
    GRATTIS till awarden den är du väl värd!!
    Kul att du fick den norska utmaningen oxå:)


    Ha en mysig dag,
    kram Jenny

    SvaraRadera
  3. Hej söta du! Vad kul att läsa lite mer om dig, kul att du antog utmaningen så fort:-) Congrats till din award oxå, din blogg är så härlig och du verkar vara en kanontjej med samma humor som mig, sånt värdesätter jag mycket!:-) Kramis SOfia

    SvaraRadera
  4. Oh la la!! Vilken härlig färg din blogg fått med vacker bild!! Riktigt sommrigt!!
    Hoppas du får en fortsatt trevlig helg!!

    Kram//Ulrica

    SvaraRadera
  5. Nu är vi här. Vilken mysig dag vi har haft. Tack kära vänner för ert trevliga sällskap.

    Kram Chris

    SvaraRadera
  6. Hej
    Jodå jag tar gärna med mig utmanningen.
    Ha det skönt Marie

    SvaraRadera
  7. Grattis igen till utmärkelsen !!
    Det är alltid kul att få uppskattning :) Inte visste jag att du är så bra på norska.

    Kram

    SvaraRadera
  8. GRATTIS till awarden den är du så värd
    kram Jeanette

    SvaraRadera
  9. Haha, ja det här blir en utmaning ;) När jag läste så kom jag på att jag inte kan Norska.. Vi får väl se vad det blir.. jag får gnugga geniknölarna först ;)

    Kram

    SvaraRadera

Kul att du tittar in hos mig!
Jag blir JÄTTEGLAD om du lämnar
en kommentar <3