fredag, juni 26

Trevlig sommar ♥

Idag har jag jobbat, handlat och städat. Maken har åkt till Oslo för att hämta sonen, sonen kommer med buss till Oslo vid 23.30 tiden och då ska de åka hem på direkten. Maken får några timmar i Oslo och ska äta samt hinna vila lite, tar ca 7 timmar att åka till Oslo från oss. Anledningen är att sonen och kompisen egentligen skulle bott kvar en natt när norrmännen åkt hem och det förstod vi att det är inte så kul för sonen att vara kvar ensam och eftersom inte Sverige-bussen matchade Lom-bussen så valde vi att hämta honom.(Vad gör man inte för sina barn)

De kommer hem imorgon bitti och är säkert jättetrötta. Kompisen är nu röntgad i Sverige och hade ingen synlig skada utan det är en
whiplash-skada så han ska gå på sjukgymnastik i 6 veckor och blir förhoppningsvis bra efter det. Jag säger det igen, vilken jädrans otur han hade. Ska bli jätteskönt att sonen kommer hem iaf, vi har saknat honom.

Hittade en ursöt klänning på Lindex som jag inte kunde motstå, riktigt somrig och jättefin med ett vitt linne under. Kunde inte motstå denna tunika heller, det stod Åsa på den så det var ju bara att betala, eller hur?
Den har en fin spetskant längst ned. Nu mina vänner så drar vi snart till Gotland, Sveriges finaste ö i mina ögon.

Bli inte ledsen nu kära moster men Gotland ligger mig så varmt om hjärtat och Öland är ju näst bäst :))))). Ska bli underbart och vädret verkar ju hålla i sig till riktig medelhavsvärme men det bästa är ju att vi får träffa vår söta dotter igen. Min svåger ska bo här när vi är borta, han tycker det är skönt att bo i hus på sommaren så att han kan grilla etc. Så tjuvar göre sig icke besvär, att försöka komma in i vårt hus.

Nu till min vikt, jag är nöjd med resultatet för jag har slarvat med att fylla i dagboken på nätet så det kunde ha varit mycket värre. Nu tar jag en paus med viktresultat här på bloggen men återkommer efter semestern.

Nästa gång ni hör av mig är jag på Gotland, för vi tar med oss datorn men det kommer inte bli dagliga inlägg utan lite då och då.

Hoppas att alla som läser det här får den bästa sommaren ever och glöm inte bort att vara rädda om varandra.

Kram och tack för att ni läser min blogg
Åsa ♥

16 kommentarer:

  1. Hej vännen,
    ja vad gör man inte för sina barn...
    Finfina kläder du köpt, visst är det konstigt när det bara står namnet på så där. "Åsa Åsa köp mig" :)

    Hoppas ni får en toppensemeter! Vi hörs,
    kram
    Jessica

    SvaraRadera
  2. Hej Åsa!!

    Hoppas ni får det jättebra och skönt för er att få träffa barnen igen!!
    Snygg kommer du bli oxå, riktigt fina kläder du fått tag i!!

    Ha det underbart bra så hörs vi snart igen!
    Kram Camilla.

    SvaraRadera
  3. Hej Åsa!
    Jättefin klänning o tunika från Lindex!

    Vad roligt för er att snart få träffa barnen igen, ha en riktigt skööön semester vännen!

    Kramis Jenny

    SvaraRadera
  4. Hej kära du!!
    Hoppas ni får riktigt fint väder på Gotland! Det ser ju ut att hålla i sig ett tag till i alla fall, gud vad skönt för er. Hälsa lilla stumpan från oss ;)
    Kram Anna - din allra bästa svägerska ;)

    SvaraRadera
  5. Men jösses Åsa vad jag ligger efter. Men du vet ju hur det är nu, det är sommar! Men jag kan konstatera att du träffar kändisar och sonen blir själv i Norge och kompisens stackars mamma måste ju nästan ha tvärdött... Men det var helt riktigt av maken att åka och hämta sonen såklart. Jag har aldrig varit på Gotland men alla säger att det är så underbart. Öland däremot har jag varit på ganska många gånger och det vet jag är en underbar ö.
    Du visst var det skittrist att Sverige förlorade mot England i straffläggningen?! Jag är fortfarande lite sur.

    Kram och ha det bäst
    Lisa

    SvaraRadera
  6. Jo, just det ja, klänningen är jättesöt och den där tunikan skulle jag gärna vilja ha.

    Kram igen
    Lisa

    SvaraRadera
  7. Tjohej!! Roligt att hitta till dig, tror inte att jag har hälsat på här förr. Hoppas att resan till Gotland blir super. Den lila klänningen är underbar, klart att det bara är att betala, hi..ha..hii!
    Må gott Hannah

    SvaraRadera
  8. Hörru...Klart du skall göra inlägg varje dag, fniss...Gotland ligger helt klart före Öland, förlåt. Fin klänning och tunika. Älskar tunikor, kan inte få nog av dom.
    Ha det nu så himla gott, hm hade tänkt att besöka ditt hus när du var borta, attans hihi...

    Kram till dig/ A

    SvaraRadera
  9. Tack detsamma och ha det underbart ! Få se om det är mera kläder som ropar på dig :) ??

    Kram

    SvaraRadera
  10. Ha en kanonhärlig semester nu, förstår att ni längtar efter barnen, de är ju de bästa man har! Tunikorna var supersöta!:-) Tur att du ska blogga llite oxå så jag inte får abstinens, hihi. KRAM Sofia

    SvaraRadera
  11. Ha det så bra på Gotland, där är fantastiskt, och för att blidka din kära moster så gillar jag Öland med ;)

    Härligt att sonen kommer hem, han verkar ju trots omständigheterna har haft det bra. Klart att man åker och hämtar, det är ju sånt föräldrar gör :)

    Kram

    SvaraRadera
  12. Pssst jobbar en vecka till.

    >kramis A

    SvaraRadera
  13. Härligt fina kläder!!! Somrigt!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  14. Vilken fin klänning och söt tunika! Ha en skön vecka! Kram Helena

    SvaraRadera
  15. Grymt snygga tunikor...
    Du blir ju snyggast i stan med dom.
    Ha nu en härlig semester på Gotland och hälsa fårskallarna från mig. Jag vill åxå dit igen..härlig ö.
    Släpp kolisarna för en stund och bara njut av sommaren.
    Kramen så länge.
    Gissan

    SvaraRadera
  16. Ha en riktigt sköön semester!
    Kram Sabina

    SvaraRadera

Kul att du tittar in hos mig!
Jag blir JÄTTEGLAD om du lämnar
en kommentar <3