söndag, juli 12

Kovik

Nu e vi hemma igen och det känns faktiskt skönt. Resan hem med Gotlandsfärjan var gungig men aldrig någon fara. Skönt att få hem Stella som fått diskbråck el vad det är. Hon äter medicin men jag vet inte om det hjälper för hon vaknar på natten och skriker när hon ska resa på sig. Hon verkar ha väldigt ont, vi får se vad veterinären säger imorgon.

Ett tips som jag glömde ge er på Gotland är ett fiskeläger i Kovik, ligger på vägen mellan Tofta och Klintehamn. Ligger ute på en udde och är jättefint med ett eget kapell där folk gifter sig ibland. Fick detta tips av mina föräldrar för en många herrans år sedan och de tyckte att vi skulle åka dit en kväll med kaffekorg och titta på solnedgången. Nu har vi inte lyckats med just den biten men nån gång ska vi hinna det oxå :)))).
Vi hann inte med Fårö i år, det är alltid en favorit men vädret ville inte så det får bli nästa gång vi kommer till Gotland.
Idag har mina kära föräldrar 43-årig bröllopsdag GRATTIS GRATTIS och jag och maken har 18,5 årig bröllopsdag :).

Tillbaka till tvätthögen.
Kramizar
Åsa

7 kommentarer:

  1. Åh, där har jag också varit och det är jättefint. Någon solnedgång har jag inte lyckats vara med om.

    Hälsa dina föräldrar och gratta på bröllopsdagen :) Ok då, ni också :)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hoppas Stella blir bättre!! Och du! Jag är oxå en stoor Desperata hemmafruar-fan:-) Min man säger att jag 'är' Garbrielle men jag är nog en blandning av henne och Susan, haha... Kraam Sofia

    SvaraRadera
  3. Hej hej! Vad härligt du ser ut att ha haft det på vår fina ö! :)
    Solrossnittarna är urgoda, du bara måste testa dem! Enkla som bara den. Och flädersaften också! Det är Leilas recept jag kör med. Plocka blommor, lägg i bunke, koka vatten, socker och citron och slå över blommorna. Låt stå i tre dagar, och koka upp.

    Må gott!

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Tvätthögen sviker aldrig :)

    Trevlig sommar!

    Kram,

    Anna

    SvaraRadera
  5. Vad skönt att ni kom hem ordentligt. Blev du inte ens sjösjuk? Du, jag funderar lite på Stella du vet min bror har en liten vovve som blev dålig att gå och liksom släpade bakbenen och skrek till ibland. Till slut hade hon slagsida. De fick åka ner till djursjukhuset i Strömsholm och det kunde vara allt i från just diskbråck till hjärnblödning trodde man. Men det visade sig vara en sjukdom som är vanligast hos den rasen du har. Jag vill absolut inte göra dig orolig och jag kan berätta att med kortison så är Samira precis som vanligt och mår bra nu men hon måste förmodligen äta det hela livet. Kanske har de redan kollat den sjukdomen men annars tycker jag att det kan vara värt att fråga. Det har något att göra med att det läcker vätska från lillhjärnan till ryggmärgen tror jag men jag kommer inte i håg vad den heter.
    Jag hoppas innerligt att Stella snabbt blir bra och slipper ha ont och att ni slipper oroa er.

    Kram och kram
    Lisa

    SvaraRadera
  6. Jo, det är värkligen jobbigt men det funkar :) Och tack, ja, Det ska vi ha:)

    SvaraRadera
  7. Håller tummarna för Stella... Kram Maria

    SvaraRadera

Kul att du tittar in hos mig!
Jag blir JÄTTEGLAD om du lämnar
en kommentar <3