fredag, juli 31

Oj vad tiden går fort när man har trevligt

Igår när vi skulle till våra goda vänner på Resarö så tog vi en sväng förbi Vaxholm. En mycket trevlig sommarstad med trevliga restauranger och små boutiquer i min smak. Jag ville förbi Magasinet för att titta lite och hitta något till värdparet för kvällen. Så himla mycket fina saker som man kan gå och dregla över. Maken satt utanför med Stella och han undrade nog var jag tog vägen för det tog en stund innan jag hade tittat klart därinne, de har en restaurang oxå som såg helmysig ut.
En annan butik som vi passerade var Salta Stänk, oxå en trevlig butik i min smak.

Vi bjöds på fika när vi kom fram och sedan tog vi vuxna en långpromis runt Resarö och häpnade över alla dessa vackra hus som ligger precis vid vattnet. Det är ju så vackert att man nästan tappar andan dessutom är ju kåkarna så stora med en massa härliga detaljer och de flesta tomter såg mer ut som parker. Här skulle jag oxå vilja ha ett sommarställe men det kommer vi nog aldrig ha råd med men vi drömmer vidare.
Våra vänner har haft sin sommarstuga i ganska många år nu så genom åren har det blivit många mysiga besök, alltid lika trevligt.
Sedan bjöds vi på en fantastisk måltid på deras nystylade veranda, jättemysigt och gott.
Kvällen avslutades med kortspel (7:an) och jag vann 1 av 2 så jag var riktigt nöjd när vi styrde bilen tillbaka mot hemmet.

Ikväll kommer äntligen dottern hem, yippeeeee
Kram Kram
Åsa

11 kommentarer:

  1. Vad mysigt med besök hos vänner i deras sommarstugor!Då behöver ni ju ingen egen *fniss*
    Ska ni till landet nästa vecka??
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. halloj! jag vill OCKSÅ ha en sommarstuga! Och åka till Vaxholm och kika i mysiga butiker :-)

    Vilket härligt inlägg.
    Ha det så gott!

    Susanne

    SvaraRadera
  3. Det låter så mysigt att få komma på besök till goda vänner och få äta god mat ! Om det ingår ett besök i en inspirerande butik på vägen, så är ju inte det fel heller.

    Ha det så bra !

    Kram

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Vad härligt det låter med fin miljö och färdiglagad mat. Här dammsuger vi för fullt eftersom det ingår en liten krypande knatte bland våra gäster som anländer i morgon. Vi åker en sväng till Borgholm idag och jag ska försöka hitta snygga busk- och växtstöd, inte bara de här vanliga tråkiga gröna ståltrådsliknande.
    Kram
    Moster

    SvaraRadera
  5. Alltid lika roligt att umgås med kära vänner.
    Känner igen det där med att försvinna in i en affär och inte komma ut igen. ;)
    kram kram

    SvaraRadera
  6. Hej

    Vad fint det var.. härlig miljö..

    Hälsa till dottern.. Om hon inte hunnit åka igen..

    Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Ingen dum dag det där inte, både med Waxholm och Resarö och trevligt sällskap och mat och en vinst i kortspel.
    Kram Marie

    SvaraRadera
  8. Tolixstolarna skall vara hemma. Ja sommarhuset är ok men jag har ju aldrig trivts och hittar vi ngt annat så säljer vi det. Jag skulle gärna vilja ha ett sommarhus på västkusten om vi hade råd med det men drömma kan man ju få göra. Det ser härligt ut där ni har varit vännen....

    Kramkram Anne

    SvaraRadera
  9. Hej Åsa!
    Vilket mysigt ställe era kompisar har en stuga på..där hade det inte varit helt fel att vara på somrarna;)

    Ha en skön söndag,
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  10. Vilka härliga och somriga bilder!! Vill oxå ha en sommarstuga:-) Nej vi hann aldrig med nån musikal tyvärr, det får bli nästa gång för tillbaka ska jag, snaaart!! Kramis Sofia

    SvaraRadera

Kul att du tittar in hos mig!
Jag blir JÄTTEGLAD om du lämnar
en kommentar <3