lördag, december 19

Trängsel och utmärkelse

Halloj allesammans.

Idag har jag varit i huvudstaden och handlat julklappar. Usch jag blir så förbannad på butiker som inte har öppet köp vid jul. Men hallååå vad tror de att de förlorar???? Vad är grejen med att inte lämna öppet köp till sina kunder? Förbannat dålig service tycker jag och jag gör mitt bästa för att bojkotta dessa butiker men eftersom jag har två tonåringar så lyckas jag inte alltid :(. Vad gör ni, bojkottar ni butiker som endast har bytesrätt??.

Jag har fått en utmärkelse av gulliga Jenny-Hemma på Kråkered. Tack snälla du, jag blev jätteglad. Jag skickar den gladeligen vidare till bloggerskor med väldigt stora hjärtan:


Puss och Kram
Åsa

13 kommentarer:

  1. Åh, TACK Åsa! Vad glad jag blir =) Grattis till din med!

    Konstigt tycker jag att det inte är öppet köp över jul. Jag jobbar ju i butik och kan inte tänka mig att det skulle fungera om vi inte hade det..

    Nu blev kvällen genast lite roligare :)

    Stor kram till dig

    SvaraRadera
  2. Men åå tack kära kusin.. Va glad jag blir...

    Jag ställer mej alltid och tjafsar med dessa butiker. Det bästa är att hänvisa till konsumentköplagen, oavsett om man har rätt eller inte. Personalen i butiken kan oftast inte den.. och jag har faktiskt för mej att den lagen säger att man som konsument alltid har rätt till öppet köp, men att man däremot inte alltid kan kräva pengarna tillbaka. utan istället få tillgodo kvitto.. hmhm blev nyfiken, ska kolla upp det där..

    tack igen för utmärkelsen..

    kram kram

    SvaraRadera
  3. Åh, tack gumman! Shå glad, shå glad! Idag har det inte blivit så mycket bloggande direkt. Det har varit julgransjakt. Nu ligger jag i soffan men gjorde en liten avstickare in i bloggen och vad skådade mitt norra...
    Absolut att man ska bojkotta butiker som inte har öppet köp. Men jag förstår dilemmat hur gör man om det är precis där de vill att man ska köpa något. Jo, man kanske säger till butiken att: okej, inget öppet köp? Nehenej, men då tror jag att jag tar och ger ett presentkort i stället så får han/hon välja om han/hon vill handla här eller kanske någonannanstans. Sen säger man: Men vänta nu vilken bra idé den måste jag ställa mig här utanför och delge alla som tänker besöka er butik.;) Va? Vad säger du jag hör inte riktigt? Jaså jaha jag får öppet köp.;)

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  4. Bojkotta bojkotta...Jag håller med, urdåligt. Grattis till awarden kära Åsa, den är du värd. Hihi den kom från mig till Jenny.
    H&M duken är ursnygg, har en likadan.

    Stor kram frånmig/ A

    SvaraRadera
  5. Hej.. nog är det ju att föredra öppetköp.. har tyvärr blivit lite smålurad 2 gånger av butiker som, när man måste in med nån köpt sak, och sen ENDAST får byta eller ett tillgodo-kvitto..fasen så irriterad man blir.
    Man har så snällt fått gå därifrån å inte fick man me sig varken pengar eller nån ny sak hem..för såna gånger vill man inte ha nåt annat därifrån..grrr..så förb..man blir.

    Måste bara berömma dej för din viktnedgång.. ser att du nått ditt mål. Så roligt.
    Jag ska tampas med min vikt me.. IGEN!
    Men jag kan, de vet jag.. har ju gått ner 36 kg på 2,5 mån förut..fast denna gången blir det INTE så fort.

    Ha de så bra..kram på dej å trevlig 4.e advent. Helén.

    SvaraRadera
  6. Hej !
    Tack, snälla gulliga Åsa !! Jag blev så glad när jag såg det :))) Det känns som att få en julklapp i förskott.

    Har inte alla butiker öppet köp ? Det känns nästan som att det skulle var en självklarhet.
    Hoppas att det går bra med julklapparna i alla fall.
    Jag hoppas att du får en helt underbar dag i dag :)

    Stor kram
    Anci

    SvaraRadera
  7. Hejsan.

    ...och många grattis till din award!!!!

    Trist med sådana butiker, ingen servicekänsla alls, fy.
    Tycker även att många stora butiker blivit så tråkiga,säger man att man vill ha något inslaget, så får man en pappkartong nerslängd i påsen!!!!!

    Detta retar mig sååå...

    Ha en skön dag,
    Kram Anneli,

    SvaraRadera
  8. Ser att du gillar heminredning. Då kanske min site är något för dig? På anntherese.se kan du välja bland unika och annorlunda motiv att dekorera ditt hem med. Fototavlorna passar utmärkt som present eller julklapp till den som gillar heminredning och design! Jag säljer även vackra vykort och inspirerande fotoböcker. Välkommen in på ett besök!

    SvaraRadera
  9. Hej Sötis!
    Såklart du skulle ha en award, du är ju en av mina första och goaste bloggvänner:)

    Låter helt rätt att bojkotta de butiker som inte ger öppet köp!!

    Ha en myysig kväll Vännen,

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  10. Grattis !! Du vann boken hos mig. Kan jag lämna den i stället för att skicka ??

    Stor kram
    Anci

    SvaraRadera
  11. Hej vännen,
    tack snälla, vad gullig du är som tänkte på mig!
    Hoppas allt är lugnt i stugan, har du koll nu?

    Må gott,
    kram
    Jessica

    SvaraRadera
  12. Tusen tack, käraste svägerskan!
    Jag blir jätteglad! Jag har inte känns nåt bloggsug alls sen vi kom hem från NY, så då behöver man lite uppmuntran! Tack!!!
    Vi ses på julafton (hoppas jag, om alla e friska...)
    Kram Anna

    SvaraRadera
  13. Tack så jättemycket :D
    Vad roligt o få en utmärkelse.

    Här är bara jobb o julstök för tillfället.
    Lite körigt...
    Kramen på dig
    Gissan

    SvaraRadera

Kul att du tittar in hos mig!
Jag blir JÄTTEGLAD om du lämnar
en kommentar <3