torsdag, januari 28

Där fick man så man teg

Innan jul så önskade jag mig snö iaf till julafton, men nu får det väl ändå räcka. Här i Stockholm är det så moddigt på vägar, halt och jäkligt men snöar det gör det fortfarande. Idag är det en sån dag när man egentligen borde hålla sig inne.
Jag och Stella åkte iväg till en kompis för en walking. Jag kom inte långt med bilen och sedan var det tvärstopp, nåt hade hänt förstod jag för det brukar inte vara köer 9.30 på morgonen. Där satt vi snällt och väntade, jag hatar köer om ni inte redan visste det. Vi kom fram en halvtimme för sent och började walka, vi gick ca en timme men kroppsligt så lovar jag er att det var som minst två timmar för det var jäkligt halt och moddigt. Äntligen tillbaka till bilen så kom jag inte iväg från parkeringsplatsen :( Så jäkla halt (ursäkta att jag svär så mycket). ALLTID vid sådana lägen tänker jag att jag ringer maken i panik så får han lösa det hela, det kanske finns nån knapp på bilen som fäller ut kedjor runt däcken, vad vet jag. Jag stillade mig lite och tänkte att jag ringer min starka väninna hon har säkert knappt hunnit innanför dörren. Men jag sansade mig till slut och knackade på en villa där jag frågade en liten skräckslagen sjuåring om jag fick låna deras spade som stod på trappen och inte långt därifrån hittade jag en SAND-låda där det fanns lite grus som jag skyfflade under däcken och där ser man. VIPS så rullade bilen ut på gatan, åhh vad jag är duktig tänkte jag då. En händig tjej reder sig själv eller hur man brukar säga :)

När jag ändå har er på tråden så undrar jag vad ni vill läsa här på bloggen? Give me some tips, tack. För min bloggTORKA är väldigt stor just nu!

Puss & Kram
Åsa

8 kommentarer:

  1. Åhh vad skönt att det ordande sig och att du kom loss.
    Ha en fin kväll.
    Kram Lina

    SvaraRadera
  2. Åsa...Man får ha bloggtorka. Jag tycker att det är kul att läsa om det vardagliga livet, vad man gör för det är ju verkligheten hihi.
    Va duktig du var vännen, jag hade def ringt och skrikit på maken hahaha...

    Kram Anne

    SvaraRadera
  3. Bra kvinna reder sig själv :)
    är annars likadan att min första tanke är att ringa Ola...

    Har varit på bio ikväll, mysigt. Såg Clooneys senaste - gosh vad han är snygg!

    Önskar dig en mysig fredag
    kram
    Jessica

    SvaraRadera
  4. Gaaaahh vad irritating!! Snow is she shit!!

    Jag gillar din blogg som den är, du är så naturlig och verkar såå jäkla skön som människa, ändra inget vännen!!:-)

    Kramenkram S.

    SvaraRadera
  5. Vad som helst, bara du skriver något! Som du vet blir jag alltid så orolig om någon av mina tjejer saknas på bloggen under flera dagar.

    Kram
    Moster

    SvaraRadera
  6. Hejsan.

    ...och tack för det du skrev om vårt badrum.
    Jag blev jätteglad, faktiskt.

    Apropå bloggen så tycker jag att det är så bra som det är, det räcker absolut att skriva om din vardag, du gör ju så mycket kul saker hela tiden...

    Men jag förstår hur du tänker, tror jag.
    Jag själv kan känna många gånger att alla andra har så mycket roligt att skriva om, de gör så mycket och alla är såååå duktiga och alla kan så mycket.

    Det är lätt att känna sig lite tom och tråkig, i alla fall gör jag det.
    Men det tycker jag INTE du behöver göra!

    Nog med "svamlande", vill önska dig en fin helg,
    kram Anneli.

    SvaraRadera
  7. Hej du händiga tjej... vad stolt jag blev över dig, för visst klarar vi oss tjejer utan att alltid behöva be männen om hjälp (jag ringer också alltför fort i nödlägen... ifall dendär knappen finns nånstans som man kan trycka på!!!)
    Vad jag vill läsa... om livet i allmänhet. Det är inte varje dag man kommer sig till Stockholm härifrån, ska du veta, och då är det så kul att läsa på bloggar vad som händer där.
    Alltid lika kul att kika in här!
    Trevlig helg!
    Kram sabina

    SvaraRadera
  8. Men jag vill läsa om dig Åsa. Om dig och ditt liv. Har ni inte en fyrhjulsdriven bil va?!

    Kramis Lisa

    SvaraRadera

Kul att du tittar in hos mig!
Jag blir JÄTTEGLAD om du lämnar
en kommentar <3