torsdag, januari 29

Tyg

Har letat i en evighet efter ett tyg som jag kan sy (inte jag, svägerskan) en gardin av till hallen.

När jag var i Göteborg hittade jag det perfekta tyget från Nyblom&Kollén, på Balders Hage men självklart var det slut.

Bild: Balders Hage, Kalle Grå rand

Har letat lite här i Stockholm men det var inte det lättaste. Hur som helst kontaktade jag Nyblom &Kollén som tillverkar tyget och de sa att Balders Hage har en webshop där man kan beställa tyget. Så det har jag gjort idag, betalt och klart så nu är det bara att vänta på leveransen..........


Har fått order av svägerskan att fixa rundstav och list oxå så det är väl bäst att jag gör det.
Ha en strålande dag!
Åsa

6 kommentarer:

  1. Vad kul att du hittade det du ville ha. Man blir ju inte glad om det inte finns, just när man sett det.:-) Kramis

    SvaraRadera
  2. Snyggt tyg! Ska det bli någon typ av hissgardin? Med tanke på rundstaven och listen alltså.
    Kram A-S

    SvaraRadera
  3. Vilket snyggt tyg! Vad bra att du fick tag i det i webshoppen:)
    Ska bli spännande att se de färdiga gardinerna sen!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  4. Vad bra, då kan vi sätta igång när vi får till en tid!
    Kram "svägerskan" ;)

    SvaraRadera
  5. Jättefint tyg! Kommer ju blir jättefint som hissgardin! Kram M

    SvaraRadera
  6. Nyblom och Kollén har jättefina tyger! Jag har flera kuddöverdrag därifrån.

    Kram Lisa

    SvaraRadera

Kul att du tittar in hos mig!
Jag blir JÄTTEGLAD om du lämnar
en kommentar <3