torsdag, april 16

Bättre än wikipedia

Tack för hjälpen med var jag kan hitta små glasflaskor, verkar finnas lite här och var. Vad bra!

När jag igår gick in för att läsa kommentarer kom jag på vilken fantastisk idébank det här med bloggen är. Har man en fundering så är det bara fråga er kära bloggvänner, det är alltid någon som vet, kul tycker
jag :-)))))).


Under veckorna som gått så har jag snickrat ihop en liten örtlåda. Hittade en stor vinlåda som jag sågade itu och kortade ner, jag sparade framsidan med vinleverantören. Tycker de är så fina och det är väl klart man kan använda dem till annat än vin. Häftade fast hårdplast på insidan, annars läcker den när man vattnar.

Nu har jag tänkt att placera denna och kanske några fler på altanen i sommar och då undrar jag vad ni tycker:

1. Ska jag olja in den för att den ska tåla att stå ute?
2. Blir den snyggare, äldre look om jag oljar in den?
3. Tror ni att man kan vitlasera den och skulle det bli snyggt?
4. Annat förslag?
Vore jättegulligt om någon som vet eller har tips vill hjälpa mig med detta.
Nu ska jag snart till jobbet och ikväll är jag bjuden på vin och tilltugg till min söta granne som tillverkar egna smycken. Hon ska visa den nya kollektionen, najs najs.

Kramelikram hela dan.
Åsa

12 kommentarer:

  1. Jag hade nog oljat in den...
    Jättefin är den iaf. Så roligt när man hittar sina egna grejer och pysslar ihop dem och det blir så bra.
    Ha en bra dag.
    Kramen Gissan

    SvaraRadera
  2. ...och du...visst kunde väl de små liven stannat i barnvagnen några år till..? Usch o fy när de ska iväg på sina äventyr.
    Nervigt...
    Kram

    SvaraRadera
  3. Men Åsa vad du är händig med sågen då!
    Toppenfin liten örtlåda!
    Om den ska stå ute måste du nog olja in den. Och vitt är ju alltid vitt ;)
    Blir nog fint vilket som tror jag!

    Hoppas du får en bra kväll med vin å smycken!
    Kram Jessica

    SvaraRadera
  4. Vad duktig du är, den blev jättefin! Ja, du den skulle vara fin om den var betsad med typ järnvitrol. Du vet så där lite gammalgrå.

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  5. Hej !

    Du är verkligen duktig :) Den är jättefin. Och det är också svar på frågan: den är fin som den är, men inoljning gör kanske att den tål bättre att stå ute. Snyggt blir det i alla fall :)
    Ha en trevlig kväll !
    Kram

    SvaraRadera
  6. Skulle nog olja in den så att den tål att stå ute. Den vart kanon snygg ska du veta.
    Kram:)

    SvaraRadera
  7. Jag hade nog behållit den som den är -det är en jättefin låda!

    SvaraRadera
  8. jag tror att jag hade oljat in den! den är jättefin också som den är! Kraam Susannw

    SvaraRadera
  9. Hmmm...jag hade nog bara låtit den vara som den är, det är bara charmigt
    :-)Jag tar dig på orden om att ta ett glas 'citronsaft' med dig om jag har vägarna förbi:-) Kram Sofia

    SvaraRadera
  10. Hoppas att du hittade något fint. Visst är det bra att fråga alla man får alltid något svar. Hm jag tror att ICA har många vänner, hihi. Vilken fin låda du har snickrat ihop.
    Jag skulle nog låta den vara som den är.

    Kram Anne

    SvaraRadera
  11. Fin den blev, tycker du skall olja in den.
    Ha det gott , kram Camilla.

    SvaraRadera

Kul att du tittar in hos mig!
Jag blir JÄTTEGLAD om du lämnar
en kommentar <3