onsdag, april 29

Me like

Jag gillar min häck. Den är nämligen så fin så här års, dessutom får jag väldigt ofta beröm för den.

Nej jag menar inte min bakdel, jag menar vår häck på framsidan och ena sidan mot grannen.

Det är så fint att se så här års hur den exploderar ut i grönska. Jag tror att det är en Hagtornsbuske för den har elaka taggar på sig, men den är tät och fin. På baksidan har vi en Tuija-häck.


På den norra sidan mot den grannen har vi en annan bra häck som växer som sjutton och den är oxå tät, grön och fin utan taggar men vi vet inte vad det är för sort.

Hade jag haft den här tomten från början hade jag försökt plantera en variant på alla fyra sidor men det är ju det här med grannar, alla ska vara överens.
Ha en jätte, jättebra onsdag allesammans.
Kram Åsa

Har du inte anmält dig till min tävling om ett fint armband, kan du göra det HÄR

9 kommentarer:

  1. Jag tycker Tuijahäcken ser fin ut jag. Ni kanske kan få formklippa den lite för grannen så kanske ni tycker bättre om den. Visst är det härligt nu när det bärjar gränska överallt. Betydligt mer hos er än hos oss men det går fort nu!

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  2. Kanonfin häck!!:-) Vi ska ha tujahäck tror jag men har inte riktigt bestämt oss än... Ha en finfin dag! Kram Sofia

    SvaraRadera
  3. Den var fin! Härligt med studsmatta!

    SvaraRadera
  4. Hej Åsa!
    Jag tycker båda häckarna är fina!

    Ditt paket är på väg med posten nu:)

    Ha en jättebra dag i solen,
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  5. Tur man inte har grannar så nära ;)
    Jag hade blivit tokig om jag var tvungen att komma överens om såna saker med nån granne...

    Sv: Den metoden som kostcoachen har kallas nog LCHF (Låg Kalori-Högt fett..eller nåt) De tar en del hänsyn till GI men det är inte samma metod. Det finns ett till begrepp som heter GB. Jätterörigt.. ;) Men...grunden är..väldigt lågt med kolhydrater och högt med fett och protein. Men för lågt med kolisar blir också fel. Grejen är att man ska ha kontroll på intaget av de olika delarna, vilket man har jättelätt med kostcoachens sida, när man är betalande medlem. Det är lätt att följa. Du får äta jättemycket och gott.
    Om du vill kan jag maila dig några exempel på mat...?

    Kramen från Gissan Fettoschisten ;)

    SvaraRadera
  6. Jag som trodde jag skulle få sin din stjärt *fniss*.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  7. Skrattar åt beskrivningen av din häck men inte den andra tror.....Ja det är inte lätt med grannar och växter hihi. Ser bra ut.

    Kram Anne

    SvaraRadera
  8. Ja, kul med häckar.....Det ar du som sa det men jag tänkte det.
    Nu har jag hittat en ny blogg. Kul!
    Hälsningar från mig i norr!
    Carin

    SvaraRadera
  9. Hej på dig!

    Jag tycker oxå att din häck är jättefin =) Vi hade en superstor häck av gran förut, men den har fått gå till de sälla jaktmarkerna och jag hoppas på en syrenhäck i framtiden.

    Grattis till vinsten i förra inlägget!

    Kramar Kerstin

    SvaraRadera

Kul att du tittar in hos mig!
Jag blir JÄTTEGLAD om du lämnar
en kommentar <3