lördag, april 4

Vilken dag!

Idag har vi hunnit med allt det där som vi hade tänkt med trädgården. Maken har klippt äppelträdet. Jag har tagit bort löv etc för att göra trädgården somrig. Maken har tvättat altan golv etc etc. Visst är dessa dagar härliga, man blir så glad så fort solen visar sig.

Vi har grillat för första gången i år, åhhh så gott. Fläskkarré med sparrispotatis och vitlökssås samt marinerade champinjoner, så himlans gott.
Nu till den stora frågan? Köpte jag klänningen eller inte. Jag tog med mig dottern som smakråd och hon sa kööööp. Kollade in era härliga kommentarer och jag kunde bara tolka det som kööööp. Den kommentar jag tog till mig mest var Mylovelygrandma som tyckte jag skulle satsa på en jeansjacka el skinnjacka, för att tuffa till det hela. Tänk att där föll jag direkt, snacka om lättövertalad?
Så jag köpte Leila-klänningen och jag köpte en jeansjacka på Lindex. Ärligt talat så kommer jag att älska dessa kläder, bara man blir lite brun oxå.
Så nu vet ni det.
Hoppas ni får en trevlig lördagskväll.
Kram Kram
Åsa

14 kommentarer:

  1. Det gjorde du alldeles rätt i du kommer att bli riktigt, riktigt het i det där Åsa!
    Härliga vårbilder och grillad det är grejor det!

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  2. Sååå snygg klänning! O med jeansjackan blir du helt klart en riktig babe!
    Så härligt med tuktning av äppelträd! Våra står ännu inbäddade i snö... Inge vidare!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  3. Hoho åsa...Jag måste erkänna att du fick mig att satsa 349 kr jsg också...Har inte visat maken ännu. Lite svårt att få på sig den bara med underklänningen hihi.

    Kram Anne

    SvaraRadera
  4. Vi har med grillat..luktar sommar.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  5. Vilka fina kläder, du kommer att vara jätte fin i det. Sådan härlig dag ni har haft och med grillat som topp på det hela.
    Ha en fortsatt trevlig helg:)

    SvaraRadera
  6. Superfina kläder!
    Det gjorde du rätt i!

    SvaraRadera
  7. God morgon !

    Det är påbörjat i trädgården, men inte klart. Blir det soligt i dag också, tro ??
    Kul att du köpte klänningen ! Den ser jättesöt ut och lite tuffare med jeansjackan, det är bara att hoppas på varmt väder.

    Kram

    SvaraRadera
  8. God morgon
    Jättesöt klänning! Kul med ert matintresse i hela familjen. Kommer ihåg er lycka när jag hade knutit fast tomatklasar i era små tomatplantor.
    Moster

    SvaraRadera
  9. Vad bra att du köpte klänningen! Den är jättefin.
    Vilken härlig dag ni ser ut att ha haft! Vi hade oxå riktigt fint väder igår =)

    Tack för dina ord om mina collage.. Jag är verkligen en glad amatör som önskar att jag kunde mer. Jag har hittat det här programmet som är tillräckligt lätt så att till och med jag förstår mig på ;-)
    Det heter Picasa 3 och är en tjänst från google tror jag.. Det är hur som helst gratis att ladda ner och har en del roliga funktioner. Googla namnet så hittar du. (man kan blogga bilden direkt från sidan om man har blogspot!)

    Ha en bra dag!
    Kram Ingela

    SvaraRadera
  10. Man blir verkligen avundsjuk på både vårstök och vårklänning...!
    Här är faktiskt sol idag så man kanske skall skotta bort snön och sätta sig en stund på altanen.
    Carolina

    SvaraRadera
  11. Kanon att du köpte klänningen, tyckte den var jättefin:-). Angående olivträd, hmm jag är usel på att sköta växter, men jag tror dom är lättskötta, hihi. De är ialla fall underbart fina, hihi. KRAM.

    SvaraRadera
  12. Men åh vad avis jag blir på gräsmatta o sol, jag vill också vara ute o greja i trädgården. Men i Norrland lär väl snön ligga kvar en månad till o med tanke på hur mycket snö det kommit i vinter är jag skeptisk om jag ever kommer å få se en gräsmatta nå mer. :-)
    Klänningen o jackan blev skitsnyggt verkligen.
    kramiz

    SvaraRadera
  13. Vilken fin klänning, den vill jag också ha!
    Jeansjacka till blir både gulligt och tufft.
    Glad påsk!
    Susanne

    SvaraRadera

Kul att du tittar in hos mig!
Jag blir JÄTTEGLAD om du lämnar
en kommentar <3