torsdag, april 2

Dubbel-lurad

Skrev ju igår att jag inte tänkte bli lurad minsann. Blev lurad två gånger. Typiskt!

Vi skulle på kalas på kvällen och när maken åkte till jobbet på morgonen så sa jag att det är bra om du är hemma till 17. Ok, sa han och stack iväg.
Kl. 16.45 ringer han och talar om att han kommer hem till 18.00. Jag tänder till på alla cylindrar och säger VA???? Vi ska ju vara där 18?
Maken- Var då????
Jag- Ja men P fyller ju år idag och vi ska dit på middag.
Maken- Va? det har du inte sagt?
Vid det laget har jag börjat hyperventilera och får inte fram ett ord.
Maken- Skrev inte du på din blogg att du inte skulle bli lurad idag?
Jag- ??????
Maken- April, April
Åhhh, jag blev helt galen tänk att man är så lättlurad.

Middagen var supermysig och jättegoda smörgåstårtor fick vi. Gudbarnen verkade glada för presentkorten, kul. Själv tycker jag presentkort är ganska tråkigt att ge, men kul att få.

När vi åker ifrån Ekeröligan, sitter i bilen och jag får ett sms. Det måste man ju kolla varpå sonen säger. Men mamma du kan inte läsa sms när du kör, joda sa jag och då stod det så här:
"Ha, ha nu lurade ja dej att ta upp mobilen helt i onödan för att läsa detta sms!! April, April"
FAAN, lurad igen vi skrattade och maken började spåna om hur vi skulle luras tillbaka med min kära kusin.

Vi svarar- M jag ringer dig sedan. Jag krockade precis med en Volvo.Åsa

Kusinen- Hm nu blev jag fundersam.... sant eller inte? Nu gjorde du mig nervös......
Vi- Faan jag hittar inte skadeblanketten
Kusinen-Haha smileygubbe eller? Fan jag gissar att jag gått på en luring nu. Hoppas
Vi- Shakey eller? Vi mår efter omständigheterna. April, April
Kusinen- Haha, ja lite nervös blir man ju......

Hahaha, vi hade en rolig resa hem. Så kära kusin i Betongvillan, don't mess with me.

Nu ska jag dra iväg till Frihamnen, Bruka har utförsäljning av sitt lager med 50%, Najs.
Kram Kram
Åsa

7 kommentarer:

  1. Hej Åsa!
    Visst är det lätt att bli lurad på första april,hihi!

    Åh ska du på Brukas utförsäljning, nu blev jag lite avis;)
    Du får visa oss på bloggen om du hittar nått fynd!!

    Kramis Jenny

    SvaraRadera
  2. hahahaha härligt skämt utav din man...

    Jag inser att vi är släkt.. Lika säkra på att inte bli lurade, men ändå.. 2 gånger..

    Jag tänkte inte klart när jag fick ditt mess.. utan jag tänkte att det är klart hon berättar det, så att jag inte tror att du blev sur eller så. Men ju fler mess som gick.. så insåg jag att fan det är en luring..

    Efteråt så tänkte jag att naturligtvis messar du inte mej om att du inte hittar skadeblanketten..

    Ha en jätte trevlig dag och hoppas du hittar ngt kul på rean.

    Kram från den lättlurade kusinen

    SvaraRadera
  3. Ha ha, vad roligt! Jag kände genast igen mig själv när du berättade om mannen =)
    Ha en bra dag!
    Kram ingela

    SvaraRadera
  4. Ha ha, roliga skämt! Förstår att du blev galen när maken ringde hem. Känner igen mig själv :)

    Jädrar, har missat Bruka´s utförsäljning.
    Får sikta in mig på Himlas istället (är i mitten av Maj tror jag), ska du med?

    Hoppas du hittar nåt snyggtidag i alla fall!

    Kram
    Jessica

    SvaraRadera
  5. Men så det kan gå då, hihi!!:-)

    Åhh ska du shoppa Bruka till bra priser, så aaavis jag blir!!! Visa oss sen vad du handlar, Kram Sofia

    SvaraRadera
  6. Ja, jag läste om det där hos din kära kusse alldeles nyss. Det var hur bra som helst Åsa!

    Kram Lisa

    SvaraRadera

Kul att du tittar in hos mig!
Jag blir JÄTTEGLAD om du lämnar
en kommentar <3