lördag, april 4

Halv åtta hemma hos mig

Min make skämmer bort oss med goda middagar på helgerna. Igår ville han överraska så vi fick inte veta vad han skulle göra, najs :-), dessutom kom han hem med en vacker bukett tulpaner och då blev jag JÄTTEGLAD, WOW.
När han efter några timmar i köket är klar med middagen så tyckte han att vi skulle leka leken "Halv åtta hemma hos mig", javisst tyckte jag och sonen. Detta innebar att vi skulle äta 3 rätters middag och sedan ge ett betyg.
Förrätt: Ugnsgratinerade Havskräftor med någon god röra, mums

Huvudrätt: Stekt Torpagös med kaviar o gräslöksås och sparrispotatis på en bädd av spenatblad, mums

Efterrätt: 2 kulor mangosorbet med varm fruktsås, gott men inget speciellt dessutom hade han inte gjort något av det själv. (Hårda domare)

Som ni ser så var det en fantastiskt god middag med goda viner till.
Så då skulle jag och sonen ge betyget, spänningen var olidlig.

Sonen började med en stark 4, maten var lite för salt (han har oxå sett en del avsnitt) Makens mungipor sjönk ner, Va? en fyra bara? Ja men en STARK fyra sa sonen och skrattade. Nej men jag skämta, du får en sjua.
Mitt betyg blev en sjua för helheten för jag räknade med hur köket där vi satt såg ut efter matlagningen, prylar överallt, ett tänt stearinljus, VA? vi som har så många ljusstakar och lyktor, för tråkig belysning i köket, och efterrätten drog ner poängen.
Hahaha han var så SUUUR, ger man sig in leken får man leken tåla och det var han som ville leka :-))))). Det blev 14 poäng av 20 möjliga. Han berättade att han aldrig mer skulle laga mat, hihi får se hur länge det varar innan hobbykocken sätter fart igen. Ja ni förstår att sonen och jag hade roligt och sa att det är väl bra att han inte fick högsta betyg för då kan han ju förbättra sig till nästa gång.

Om det är någon som tycker att vi var elaka mot maken så kan jag säga att vi har högt i tak hemma hos oss, alla skämtar med varandra. Vi tycker vi har roligt och maken är den som skämtar mest, så han kan ta sådana här grejer, fast han leker martyr en sekund. Och mycket riktigt, senare på kvällen sa han att vi skulle grilla idag, premiär.

Han är bara bäst min älskade hobbykock!

Soliga lördagskramar
Åsa
PS. Kul att ni gillade klänningen, ikväll ska jag berätta hur jag gjorde.

7 kommentarer:

  1. Men shit va härligt o bo med en hobbykock!!! Det endaste endaste vi blir ovänner om här hemma vem som måste laga mat. :-D
    Lät hur som helst supergotta det där! Mår så bra när jag läser om familjer som gör som ni o bara är ni, ni höjer verkligen "vardagen" till något extra o roligt.
    Ni får en 10:a av mig hela familjen!!! :-)
    kram

    SvaraRadera
  2. Hej Åsa!
    Vilken UNDERBAR man du verkar ha!!
    Roligt inlägg om hans middagsbjudning, hihi!

    Ha en jättemysig dag med familjen,
    Kramis Jenny

    SvaraRadera
  3. Vilken kul idé! Ni verkar ha det så mysigt :-)

    Ja, visst är det trist att man egentligen ska behöva tänka på vad man lägger ut - värker i mamma hjärtat att det finns dem som vill barn ont och utnyttjar dem...

    Ha en fortsatt fin helg!

    SvaraRadera
  4. Hej !

    Låter hemskt trevligt, tycker jag :) Ni ger väl honom höga betyg ibland så att han inte blir långvarigt ledsen/sur. Jag skulle nog ösa komplimanger över honom även om maten inte smakar super jämt.

    Kram

    SvaraRadera
  5. Vilken fantastisk make du verkar ha:-)sånna växer ju inte på träd precis;-). Min man ÄR kock men sadlade om, men han gör fortfarande supergod mat, hihi. Kramis Sofia

    SvaraRadera
  6. Hihi, nä, det är bra, man ska inte vara för generös med komplimanger *skojar* ;-)

    Men lät som en riktigt god middag, tänk om min man kunde laga maten helt apropå ibland också, här får jag be om avlastning istället.

    kram

    SvaraRadera
  7. Vi grillar åxå premiär idag.
    Har ni haft lika gött väder som vi kanske?

    Kram Gissan

    SvaraRadera

Kul att du tittar in hos mig!
Jag blir JÄTTEGLAD om du lämnar
en kommentar <3