söndag, april 5

Likör

Vart tog det fiiiina vädret vägen? Varför kan det inte få vara fint några fler dagar i det här landet? Jaja, nog om det.

I fredags fick jag för mig att jag skulle göra Limoncello, en Italiensk likör.


Hade två recept, det ena från Leilas tidning och det andra från Hus&Hem.

I fredags gjorde jag Leilas Limoncello Classico. Väldigt lätt och den ska bara stå svalt 3-5 dagar. Denna likör blir godast om man serverar den iskall, tycker jag. Det ska bli kul att smaka om några dagar.
Klicka HÄR för att komma till receptet.
Denna likör smakar sommar!

Hoppas ni får en underbar söndag alla som läser min blogg!
Kram Kram
Åsa

12 kommentarer:

  1. Visst är det gott med Limoncello, jag prövade även leilas semifreddo med Limoncello och jordgubbar (eller om det kom någon annanstans i från) underbart sommar dessert. Vi får hoppas det fina vädret återvänder till påsk!
    Hälsar
    /Malin

    SvaraRadera
  2. Hej !

    Jag gillar verkligen bilden med citronerna.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Limoncello är verkligen gott.
    Det enda starkare jag tycker om.
    Vi har varit mycket i Italien för min faster är gift med en Italienare. Visste inte att det var så lätt att göra egen.
    Kram Carolina som faktiskt har sol idag...!

    SvaraRadera
  4. Den likören har vi hemma nästan jämt. I fall jag kommer på att jag är lite sugen!;) Men jag har aldrig, aldrig någonsin gjort den själv. Det borde jag förstås pröva.

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  5. Likör...de e sött va?
    Hm...fast med citron så borde den va syrlig. I så fall helt i min smak :)

    Go söndag till dig åxå.
    Kram Gissan

    SvaraRadera
  6. Hejsan Åsa! så spännande saker du sysslat med! dessvärre är jag nykterist så de lär inte bli någon likör för mig :) men det lät spännande iaf! Vad roligt att du köpte klänningen! tror det blir fin fint! haha men förlåt om det är mitt fel att det är mindre pengar i plånboken:) Hoppas det fina vädret kommer tillbaka imorgon! Det har ju varit helt otroligt! Kram på dig!

    SvaraRadera
  7. Mums Åsa, ser gott ut. Kanske skall testa till sommaren. Klänningen blev godkänd av maken....
    Kram Anne

    SvaraRadera
  8. Hej!
    Vad mysigt det lät att vara ute och pula i trädgården tillsammans. Önskar att vi hade en också... Hmmmm...
    Vad fin klänningen är, verkligen snyggt med jeansjackan till. Och ett par gummistövlar! :)
    Kram kram Anna

    SvaraRadera
  9. Hej Åsa!
    Kul att du gjort egen limoncello!
    Ända sen sambon började åka till Italien på jobb för några år sedan och fick med sig några flaskor hem är det en av våra favoritlikörer!
    Vi brukar ta ett glas iskall limoncello efter maten, såå gott!

    Ska bli kul att höra hur din smakade!

    Ha en jättebra kommande vecka,
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  10. Men guud vad duktig o ambitiös du är som gör hemmajord likör,*impad*. Själv åker jag till bolaget när jag vill ha nåt, hihi. Ha en fin kväll (oj den är ju slut snart...) Kram Sofia

    SvaraRadera
  11. Tack för kommentaren. Så kul att göra sin egen likör! Så bra att du "lydde" våra råd om att köpa klänningen. Kommer bli såå fint i sommar eller nu med ett par tights!

    Kram Lena

    SvaraRadera

Kul att du tittar in hos mig!
Jag blir JÄTTEGLAD om du lämnar
en kommentar <3