söndag, april 26

Kampen börjar

I morse drog maken iväg till Öland för att spela golf med sina kamrater. Jag är fortfarande kanonförkyld och inser att jag måste vila idag och låta förkylningen lägga sig. Vi var inne i några inredningsbutiker på resan men jag hittade inget som jag ville släpa hem, tyvärr.

Jag hittade ett par tygballerina på Longchamp som jag tror jag kommer att använda mycket.
När jag hämtade in tidningen så såg jag den, den lyste så starkt så att jag blev bländad. Den första maskrosen, ARGHHHH nu börjar kampen. I år ska de inte ha en chans att sprida sig. Så nu ska jag ut och gräva upp den lilla rackaren.
Ut och njut av solen kära vänner.
Kram
Åsa

Glöm inte att vara med i min tävling om ett fint armband, klicka HÄR

15 kommentarer:

  1. Hejsan!
    Haha bry sig inte om maskrosen! tänk.. om ingen bestämt att just den blomman skulle vara "ogräs" då kanske du hade varit lycklig över den:) Stackars oss som är dunderförkylda!
    Krya på dig!!
    Kram!!

    SvaraRadera
  2. Hej Åsa,
    det låter som ni haft en underbar resa trots förkylningen: Tur att det finns små röda piller, fick några själv på min semster :)

    Snygga skor!
    Krya på dig, och strunt i maskrosorna!
    Kram
    Jessica

    SvaraRadera
  3. Hej Åsa!
    Tråkigt med förkylningen:( hoppas du kryar på dig!

    Ballerinaskorna är ju jättesöta, de kommer du säkert få mycket användning för i sommar!

    Kramis vännen,

    Jenny

    SvaraRadera
  4. Vilka fina skor, precis i min smak! Njut av våren och bry dig inte om de små gula "solarna"
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Jättefina skor! Var på jakt efter lite fynd till hemmet idag men kom hem med en skjorta, typiskt mig! Kram Helena

    SvaraRadera
  6. Här är det nu fler maskrosor i gräsmattan än vad jag orkar rensa bort. Istället har jag ägnat mig åt att plocka bort alla små växter som har hamnat på fel ställe i mina rabatter, som t ex kvickrot. Det blev en hel korg full! Vila dig och kurera snuvan!
    Kram
    Moster

    SvaraRadera
  7. Näääe, maskrosor tycker vi INTE om;-) Hoppas du lyckas förinta dem, *fniss*. Snygga skor oxå! Må gott, Kram Sofia

    SvaraRadera
  8. När du är färdig med din gräsmatta och fått upp alla maskrosor så kan du komma hit och fortsätta... ;)
    Ett never-ending jobb..
    Ha en skön söndagseftermiddag.
    Kramen Gissan

    SvaraRadera
  9. Här är en till med maskrosor, de är ju så gula och fina, men har också försökt få bort dem från trädgården.
    Hanna

    SvaraRadera
  10. Hej!
    Vad ni verkar ha haft det härligt! Jättesnygga skor! Måste också köpa...
    Krya på dig snabbt!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  11. Dom var fina, min stil...Usch har dom fulingarna redan dykt upp...Krya på dig.

    Kram Anne

    SvaraRadera
  12. Åh så fina skor!!!Ja fy för de där j*kla maskrosorna, när vi flyttade till huset så fanns ingen baksida utan det var vi själva som hämtade jord och fyllde upp den och tog bort alla tallar och sten. Men vi måste ha fått riktig skit jord rent ut sagt för himmel vad maskrosor som kom och nu kommer det att låta som en lögn men det är helt sant, förr förra året plocka jag bort 1300 maskrosor med själk/rot och allt ur den (nej det är verkligen ingen liten tomt). Phu vilket jobb men det lönade sig förra sommaren och det ser ut att bli mindre nu med. Lycka till på jakten och krya på dig med förkylningen. Kram Petra

    SvaraRadera
  13. Hej.
    Hoppas du kryar på dej snart!!!
    Håller med dej om maskrosorna, men det är vår när man ser de första. Men blir rätt snabbt trött på dom!!

    Ha en bra vecka, kram Camilla.

    SvaraRadera
  14. Jag tycker att maskrosorna är fina -de ser ut som små gula solar och passar bra in på den gröna gräsmattan. Har aldrig förstått varför folk tycker att maskrosor är ogräs. Lycka till med att få bort dem i alla fall!

    SvaraRadera

Kul att du tittar in hos mig!
Jag blir JÄTTEGLAD om du lämnar
en kommentar <3