torsdag, april 30

Lova att ni inte skrattar :-))))

Den här historien hade jag egentligen inte tänkt att berätta för er för risken är att min make läser det här och då kommer han få ett psykbryt, eftersom han säger ideligen att jag har köpstopp. Men idag är det ju valborg så jag hoppas att han är på bra humör.

För några veckor sedan styrde jag mina steg till Syster Lycklig. Jag hade bestämt mig för att köpa en vaxduk i färg, helst från Green Gate. De hade ju massor att välja på och jag var inställd på någon med prickar.

Vi har ett väldigt litet köksbord vilket jag inte hade mätt innan jag åkte. Jag trodde att jag kunde lita på mitt ögonmått vilket är mycket konstigt för jag VET att jag INTE har något ögonmått. Nåväl, jag fastnade för Green Gates gröna vaxduk med små vita prickar. Tänkte att det kanske kan vara roligt att byta duk efter ett tag så jag bestämde mig för att köpa en ljuslila med lite större prickar på från Au Maison. De kostade 298:-/meter och var 140 cm breda.

Så jag tänkte att eftersom bordet är så smalt och det är säkert inte längre än 130 cm långt så räcker det. Så jag betalade 596:- och tog tunnelbanan hem, ivrig att få lägga på dukarna.

TABLÅÅÅÅÅÅ, det saknades ca 25 cm för att få runt duken. Jag är en NÖT och inte bara en, jag är en DUBBELNÖT.


Ursäkta mig, men jag orkade inte stryka de små stuvbitarna

Jag gömde dukarna snabbt och fick en otrolig ångest över hur jag kan vara så klantig. Det går ju inte ens att lämna tillbaka dem!!!!!!
Så nu står jag här med två stycken vaxstuvar som jag inte vet vad jag ska göra med. GAAAAHH.

Snart ska jag till stan för en lunch med min väninna från stan, myys.
Ikväll ska barnen iväg på sina aktiviteter så jag och maken är själva. Ganska skönt ska det bli faktiskt.

Hoppas ni får en TREVLIG VALBORG!
Kram Kram
Dubbelnöten Åsa
Glöm inte anmäla er till min tävling, klicka HÄR

19 kommentarer:

  1. Men va skönt att höra att det finns fler nötter än jag. Kan trösta dig med att jag hade gjort PRECIS som du. Mäta är ju synd. Ha ha...

    Ha en skön valborg nu utan barn.

    Kram Husan

    SvaraRadera
  2. Ja du är för härlig:-)!! Men kan du inte ha dem på nåt annat bord då??? Eller gör en tavla av dem hihi. Tack för gullig kommnentar hos mig!:-) Ha en toppenvalborg du o maken, Kram Sofia

    SvaraRadera
  3. Det kan ju hända vem som helst hur lätt som helst! Göm undan dem ett tag så kommer du nog på vad du ska göra med dem...!
    Ha en mysig valborg.
    Kram carolina

    SvaraRadera
  4. Ja inte behöver du känna dig ensam som dubbelnöt. För ca ett årsedan gjorde jag exakt likadant fast i köp av gardinlängder. Efter att ha gömt undan inköper för mig själv så har dom nu blivit dukar. Men det är ju inte så kul med två exakt likadana dukar. Skratt.
    Hoppas lunchen vart god och glad och att du och mannen får en skön Valborg.
    Kram:)

    SvaraRadera
  5. Hrm, så tokigt det kan bli :)
    Har gjort samma sak själv...
    Kan du inte ha dem på ngt utebord då? Sy en kudde? Svägerskan kan säkert fixa nå´t snyggt :)

    Hoppas ni får en skön kväll du och maken!
    Må gott,
    Kram
    Jessica

    SvaraRadera
  6. Skönt att höra att fler gör som jag och glömmer att mäta, men det känns dumt efteråt... Men du ska se att du snart hittar på något annat att göra med dem! Allt brukar lösa sig.
    Önskar dig en fin valborg!
    Kram, Carina

    SvaraRadera
  7. Haha, men det är lätt gjort! Hoppas du hittar någon annan användning för duken. Trevlig Valborg!

    SvaraRadera
  8. Darling!
    Det var ju synd med dukarna ;)
    Du får helt enkelt sälja dem på bloggen! Det är väl säkert någon som vill ha dem! Eller lotta ut dem, vet ja!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  9. Hahaha! Vaddå mäta?? Förlåt, kunde inte låta bli att skratta, men så skönt att höra att man inte är ensam!! Väldigt kul att läsa om men inte lika roligt när det är man själv som tabbar sig... :D Du får säkert användning för dukarna nån annanstans. Ha en superfin Valborg! Kram Kicki

    SvaraRadera
  10. Du är inte ensam om att överskatta att mäta först...har gjort liknande!
    Du kanske kan sälja dem genom bloggen, sätt ut mått och pris.
    Annat förslag är att klippa bordstabletter..

    Mysigt att få en stund tillsammans!

    Ha en trevlig kväll, kram Lena

    SvaraRadera
  11. Ingen panik! Nu ska vi tänka! Duk ute? dynor ute? Slipsar till maken som tål att spillas på? Shoppingbag? Beachbag? Göra gulligt i makens bil eller din egen?

    Ja, jösses det finns ju massor av grejor att göra!

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  12. Får man le lite ? Är de till salu möjligen, ska bara mäta köksbordet först.

    Hoppas att du har en fin valborg !

    Kram

    SvaraRadera
  13. Du kan ju sy dit ett enfärgat tyg i mitten...på nåt sätt.. ;)
    Tror du fixar nåt av dem ändå.
    Valborgskramen till min bloggvän ;)
    Gissan

    SvaraRadera
  14. Vilken otur, men dukarna var iaf fina! Häftig liten tavla ni har ovanför bordet också. Ha det bra!

    SvaraRadera
  15. Nä,stackars dig! Jag vet precis känslan!!
    Men du kommer nog på nåt fiffigt,tror jag!
    Ha en underbar helg trots allt!
    PS. Jag har nyss tvättat min mans favoritskjorta (läs dyr!) på 60 grader-Hjälp!!!
    Kramar C

    SvaraRadera
  16. Hej Åsa!
    Vad typiskt!! Dukarna är jättefina, jag tycker det var en bra idé av Anna att du kan lotta ut dem på bloggen:)

    Ha en skööön helg,
    kram Jenny

    SvaraRadera
  17. Sälj dem på blocket eller tradera..de är ju jätte fina...din stakare.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  18. Nej men Åsa då!!! :)
    Ska bli spännande att se vad du gör av de båda dukarna.
    Skapar en lapptäcksvaxduk!?

    SvaraRadera

Kul att du tittar in hos mig!
Jag blir JÄTTEGLAD om du lämnar
en kommentar <3