söndag, april 19

Resa och Tävling

Tack för alla gulliga lyckönskningar. Imorgon bitti när alla ligger och sover sött så åker vi till Arlanda för att åka till Nice på Franska Rivieran. Vi ska bo i en ort precis brevid så det blir ju supernajs. 20 april 1989 träffade jag och min man varandra på ett diskotek i Stockholm som hette Down Town. Jag var där med min kära väninna från stan som jobbade på bank och på torsdagskvällar hade Down Town öppet för Bank och Försäkringsfolk och de fick ta med en gäst. Maken arbetade på Bank då och var där med en vän. Tänk vilken tur, för nu har vi hängt ihop i 20 år, vilken lyckoträff! Det ska vi fira på måndag, sedan ska vi spela golf och det blir ju en utmaning, vi ska hyra bil och se oss om i trakterna kanske vi hittar några härliga inredningsbutiker, hoppas.
Tyvärr är det regnigt där men vi hoppas att solen skiner nån dag på oss så vi blir lite bruna iaf.

Nu ska jag ha min första utlottning/tävling här på bloggen! Vinsten är ett vitt elastiskt armband MADE BY GRANNFRUN. Ett Lyckoarmband med de 12 djuren från den kinesiska zodiaken. Enligt den österländska filosofin symboliserar de lycka, god hälsa och rikedom. Har använt mitt eget i 2 dagar och jag trivs jättebra med det.

Du behöver inte ha en blogg för att vara med o tävla, det går bra att lämna en kommentar eller maila. Ni skriver ert namn, samt tipsar två vänner om tävlingen. Ni som har blogg lämnar en kommentar och vill ni ha två chanser så länka med bilden till tävlingen.
Skriv i kommentaren om ni länkar.

Tävlingen pågår till 3 maj kl. 24.00, då en vinnare dras. Lycka till!

Bäst jag går och lägger mig kl. 03.00 ringer klockan och kl.04.00 kommer taxin.

Au revoir!
Åsa

86 kommentarer:

  1. Klart jag är med och tävlar! Jag behöver ett snyggt armband, lycka, god hälsa och rikedom ;-) Perfekt tävling för mig med andra ord!

    Jag har såklart länkat i min blogg.

    Nu har ni väl hunnit iväg redan.. Ha en underbar resa!
    Kram Ingela

    SvaraRadera
  2. väntar med spänning på bildbevis från resan
    själv ser jag fram emot storstaden London :-)
    och armbandet.. det var ju det jag gillade mest!! Länkar på min sida såklart och hoppas hoppas :-)

    SvaraRadera
  3. Hej !
    Härligt att ni ska ut och se världen :)Hoppas att ni får det jättemysigt.
    Jag vill vara med i tävlingen !!

    Kram
    Anci

    SvaraRadera
  4. Självklart är jag med och tävlar och jag länkar
    http://stjarnorochchampagne.blogspot.com/

    SvaraRadera
  5. Jag vill vara med i tävlingen och självklart länkar jag från min blogg! Ha en bra söndag! Kram Helena

    SvaraRadera
  6. Jaaaa jag vill jättegärna vara med o tävla om detta underbara armband. Självklart länkar jag i min blogg så jag får en liten extrachans!
    kram

    SvaraRadera
  7. Vilket super snyggt armband, deltar gärna i tävlingen! Länkar självklart.
    Trevlig resa,
    Sofie

    SvaraRadera
  8. Bon Jour! stavas det så? :)
    Är självklart med å tävlar om det fina armbandet. Har länkat hos mig!
    Ha nu en jättemysig resa!

    Vi var också på DownTown, men valde tisdagarna när poliserna & brandmännen var där ;)

    Kram
    Jessica

    SvaraRadera
  9. Jag har ju det där i svart - men så snyggt det var i vitt!

    Nu skall jag länka till dig i min sidomarginal.

    Kram Maud

    SvaraRadera
  10. Hej!

    Och grattis till de 20 åren!


    Och ha nu en underbar resa....några vänner kom hem i helgen har varit i Nice och det var så härligt varmt o skönt....shorts o top....

    Och själv har vi haft släkt från Paris på besök denna veckan som idag bilar hem till Frankrike...

    HA´nu det så himla gott på resan!!!!
    MiaMaria

    SvaraRadera
  11. ååå ha en jättetrevlig resa, koppla av och njut. Jag ska länka till tävlingen...

    kram Maria

    SvaraRadera
  12. Hej Åsa!
    Vad kul att läsa om hur ni träffades!
    Ser att ni redan hunnit åka nu så jag hoppas att ni haft en helt underbar resa:)

    Är självklart med i din tävling, armbandet är supernice!Länkar med bild från min blogg!

    Kramis Jenny

    SvaraRadera
  13. Klart jag är med!:-) Länkar! Ha en supermyyysig resa nu! Kram Sofia

    SvaraRadera
  14. Hoppas att du får en riktigt trevlig & toppenbra resa!

    Jag vill jätte gärna vara med i din tävling. Armbandet är urgulligt och skulle vara underbart fint som smycke nu!

    Jag har länkat till dig i min blogg.

    Njut massor av solen för mig med ;)

    Stor Kram från Eva

    SvaraRadera
  15. Hoppas nu att det var toppen och att det blev lite sol som lyste på er under er resa. Välkommna hem!
    Jag vill gärna vara med och tävla. Armbandet är ju så snyggt. Länkar i min vänster spalt.
    Kram:)

    SvaraRadera
  16. ååh vilket fint. klart jag är med. länkat har jag gjort här: http://tavlingstipsarna.blogg.se/2009/april/armband-8.html

    mail: linda.hallstensson@hotmail.com

    SvaraRadera
  17. Lycka ,god hälsa och rikedom behöver vi alla...
    Är med och tävlar och hoppas ,tipsar vännerna...
    gustafsson.57@hotmail.com

    SvaraRadera
  18. Ja, det är klart att jag behöver ett så snyggt och välgörande armband.

    Har länkat i tävlingsbloggen:

    http://evamar.blogg.se/2009/april/armband-3-maj.html

    SvaraRadera
  19. Hejsan! När jag läser din blogg, så är du redan på plats i Rivieran, självklart vill jag vara med o tävla om det fina armbandet och länkar lika självklart/Eva

    SvaraRadera
  20. Åhhh vad härligt, hoppas verkligen att ni får kul! :)
    Kraaaam

    SvaraRadera
  21. Åh, jag skulle jättegärna vilja vinna armbandet! Har tipsat vänner! :)

    t.wahlsten@hotmail.com

    SvaraRadera
  22. Jag är gärna med och tävlar. Ha det så underbart på semestern!

    SvaraRadera
  23. Hoppas att regnmolnen snabbt blåser vidare så att ni får härliga soldagar!
    Jag är gärna med i utlottningen, skulle inte sitta fel med lite hjälp på lycko- & rikedomfronten.. Har tyvärr ingen blogg att länka ifrån men jag tipsar vännerna via MSN! :)

    SvaraRadera
  24. jag är med och tävlar! :D

    SvaraRadera
  25. Hej, är gärna med och tävlar!
    Jättfint armband som jag gärna hade vunnit!!

    Länkar självklart från min blogg!

    Kram och trevlig resa. Jag älskar Nice, det kommer bli toppenhärligt...
    Sofie

    SvaraRadera
  26. Jag är med och tävlar, har länkat i min tävlingsblogg; http://daxfortavling.blogg.se/2009/april/-137-.html

    SvaraRadera
  27. Är med jag oxå. Har länkat på min tävlingsblogg här: http://geckotavlar.blogg.se/2009/april/ett-lyckoarmband.html

    SvaraRadera
  28. Vad härligt med en resa ♥ Jag är gärna med i tävlingen. Länkar hit från min blogg. Ha det gott!

    SvaraRadera
  29. Hej svejs!
    Hoppas ni får en jättebra resa!

    Jag är med och tävlar om armbandet, hoppas jag vinner :)
    Länkar från min blogg såklart!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  30. Grattis till 20 år tillsammans! Perfekt att fira det med en resa... Jag och älsklingen firar ett år idag -får se om det blir 19 år till...*ler*

    SvaraRadera
  31. är såklt gärna med och tävlar
    har länkat med bild,
    ha en fin resa och grattis till 20 år härligt
    ha de gott
    kram jeanette

    SvaraRadera
  32. Tänk att Down Town har jag också varit på ett antal gånger.
    Jag hoppas att ni får en helt underbar resa!
    Och såklart vill jag vara med och tävla, jag länkar med bild.

    Kram och ha det bra nu
    Lisa

    SvaraRadera
  33. Jag vill vara med i tävlingen och länkar med bild på min blogg.
    kramar

    SvaraRadera
  34. hejsan
    tävlar gärna behöver lite extra hjälp för skönhet hälsa och rikedom :)
    kram lolla
    www.lollashus.blogg.se

    SvaraRadera
  35. Jag är jättegärna med i din tävling och självklart länkar jag!

    Kram!

    SvaraRadera
  36. Kan jag inte få följa, tänkte ni kunde trycka in mej i nån väska eller så :)
    Fattar, klart ni vill vara själv och fira.
    Ha det gott och hoppas ni får några strålar sol.
    Tävla hos dig vill jag ju gärna så du har naturligtvis en länk hos mig;
    http://chiclady.blogg.se/2009/april/-hemmalycka-tavlar-ut-ett-lyckoarmband.html

    Kram från Liz i Malmberget.

    SvaraRadera
  37. Hoppas ni har det bra nu! Och grattis till 20 år tillsammans =)
    Är med och tävlar och för att ha större chans att vinna så har jag länkat hit från min blogg!
    Mail:ninnuz@gmail.com
    Mvh Nina

    SvaraRadera
  38. Ååh, vilket underbart fint armband! :) Jag är mer än gärna med och tävlar!

    mail: matilda_hellgren@hotmail.com

    SvaraRadera
  39. Inte så mycket för smycken men hoppas du får en riktigt härlig semester.
    /Malin

    SvaraRadera
  40. Självklart är jag med och tävlar och hoppas på tur! Du har en jättefin blogg.
    Kram Madelene

    MaddeVla@hotmail.com

    SvaraRadera
  41. Hej!

    Vilken härlig historia! Hoppas ni får en fantastisk resa tillsammans!

    Jag är gärna med och tävlar om det fina halsbandet!

    Hälsningar
    Anna http://husprojektet.bloggagratis.se

    SvaraRadera
  42. Hej!
    Är med i tävlingen. Om jag vinner det vackra armbandet, så ska jag ge det till min älskade hustru som har födelsedag i maj. Hon skulle bli så glad över det.
    Håller tummarna nu.
    Mvh: Rolf

    roffe121@spray.se

    SvaraRadera
  43. Hej!
    Självklart vill jag vara med och tävla om det fina armbandet.

    Kram/Birgitta

    abrahamsson.b@hotmail.com

    SvaraRadera
  44. Är med i tävlingen. Har jag tur att vinna det vackra armbandet, så ska jag ge det till min underbara flickvän som fick stanna kvar i Sverige, medans jag är på jobb i Tyskland i två hela år. Hon behöver lite uppmuntran.

    Vänligen: Robert

    robschir@spray.se

    SvaraRadera
  45. jag vill jätte jätte gärna vinna detta armband. hade jag banne mig behövt efter detta årets hel hemska upplevelser. lång historia men lite lycka hade jag verkligen behövt.. lagt till denna tävling på min PERSONLIGA blogg. bara hålla tummarna nu. kram

    SvaraRadera
  46. Önskar dig och maken en riktigt härlig resa. Tänk vilken lyckoträff den där utekvällen för 20 år sedan blev.

    Länkar till tävlingen.
    Kram.

    SvaraRadera
  47. Roligt med utlottningar! Jag vill gärna vara med och tävla och länkar självklart på min blogg!

    SvaraRadera
  48. Hei!
    Jeg ønsker å være med :-) Et lodd på meg!

    SvaraRadera
  49. jag vill absolut vara med i din tävling. Jag gillar verkligen att använda armband. Och kan jag dessutom fortsätta vara frisk och få lite mer rikedom, så vore det en extra bonus förutom armbandet! Länkar till dig http://ireeli.blogg.se/2009/april/vinn-ett-fint-armband.html

    SvaraRadera
  50. Stort grattis till era 20 år!! Jag är gärna med och tävlar!!!=)

    SvaraRadera
  51. Det där armbandet blev jag sugen på! Jag länkar i min blogg!

    Kram,
    Lena

    SvaraRadera
  52. Nice låter ju romantiskt o härligt. Hoppas ni haft det under bart tillsammans.

    kram anette

    SvaraRadera
  53. Hej,här fann jag ännu en underbar blogg och en tävling dessutom, absolut vill jag vara med och tävla om detta underbara lyckoarmband, länkar till din sida för hit vill jag återkomma.
    Önskar dig en fantastisk härlig resupplevelse.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  54. Vilket jättefint armband. Det vill jag gärna vara med och tävla om. Jag länkar även från min blogg. Kram Josefin

    SvaraRadera
  55. Klart jag vill va med.
    Du kan ta bort alla andra... JAG ska ha detta..!!! ;)
    Har länkat, of course...

    Hoppas ni haft en kanonresa.
    Kramen Gissan

    SvaraRadera
  56. Hejsan första titten :))
    Åhhh vad jag behöver det armbandet ..Så vackert och innehålls rikt ...
    Jag länkar till dig så jag får 2 lotter Jippie:)
    Nu håller jag Tår och Tummar..
    Vad trevligt åka i väg till Nice .
    Hoppas ni får lite sol.
    Kram Jenny
    Ps,,söt liten hund...ds..

    SvaraRadera
  57. Självklart måste jag försöka vinna detta fina armband..Jag länkar dig på min blogg med bild..Hoppas du får en trevlig resa,,
    Susanne i Fare

    SvaraRadera
  58. Jag är med och tävlar om det fina armbandet, jag har tipsat i min tävlingsblogg

    http://molnboanna.blogg.se/2009/april/armband-8.html

    info@annakarlsson.se

    SvaraRadera
  59. Hejsan!

    Jag skulle bli väldigt glad om jag vann armbandet! Tyvärr så har jag ingen egen blogg. :/

    Mvh Johanna
    tuggummitatuering@hotmail.com

    SvaraRadera
  60. Jag vill vara med och tävla :)

    SvaraRadera
  61. Hejsan! Jag är gärna med och tävlar!
    Jag länkar till din blogg med bild! Kram Ardisia

    SvaraRadera
  62. Hejsan, fint armband! Jag är gärna med och tävlar.

    Har länkat här : http://albinsmammatavlar.blogg.se/2009/april/tavla-om-ett-armband.html

    Mail: trolldalstjej@hotmail.com

    SvaraRadera
  63. Va roligt att titta in på din sida här!
    Jag vill naturligtvis gärna vara med och tävla om det vackra armbandet. Jag länkar med bild från min blogg. Hoppas du hade det fint på din resa. Nu har våren kommit på allvar här i Skåne åtminstone, med varmt väder, sol och björkar som håller på att slå ut. Härligt!
    Önskar dig en underbar helg!
    / mvh Karin

    SvaraRadera
  64. Jattefint armband! Jag ar garna med & tavlar. Kanns som att det
    skulle sitta fint runt min arm nu nar allt kanns sa osakert. Ska
    snart flytta fran Skottland till Sverige, men vet inte hur det kommer
    bli med jobb, boende osv. Ska ha en liten bebis i september &
    aven om det kanns fantastiskt roligt sa ar ansvaret ocksa valdigt
    tyngande...

    Hoppas du far en underbar resa!

    Har lankat harifran:
    http://mammaochbullen.blogg.se/tavlingar/2009/april/armband.html#comment

    SvaraRadera
  65. Hej!
    Jag vill också vara med och tävla.
    Jag länkar till dej från min blogg.
    Mitt första besök hos dej. Kommer åter.
    Birgitta

    SvaraRadera
  66. Hej jag är jätte gärna med och tävlar.
    Jag har länkat till dej från mig med bild och text.

    Sara

    SvaraRadera
  67. Jäte snyggt armband :)
    Är gärna med och tävlar.

    Har även länkat för en större chans: http://hosio.blogg.se/2009/april/tavling-armband-3.html

    SvaraRadera
  68. Jag vill vara med i utlottningen, har även länkat =)

    SvaraRadera
  69. Vilken fin och inspirerande blogg du har! Hittade just hit :)

    Och vilket otroligt fint armband med fint budskap! Jag är gärna med och tävlar och länkat till tävlingen på höger spalt på min blogg.

    Kram, Sofie

    SvaraRadera
  70. Vill verkligen vinna! Underbart armband om man dessutom är spefull...:)svartakatten@live.se

    SvaraRadera
  71. hej. man kan aldrig ha för mycket smycken..:)har tipsat några vänner med... /martina_holst@hotmail.com.

    SvaraRadera
  72. KINESISKA LYCKODJUR PÅ ARMBAND

    På http://item.blogg.se kan du beställa hem ditt egna armband med de 12 kinesiska lyckodjuren! Finns i blandade färger - de går åt som smör i solsken så passa på att beställa hem ditt egna för en billig penning.

    Http://item.blogg.se
    Alltid gratis frakt - leverans på 2 dagar!
    / Johanna

    SvaraRadera
  73. Hej!
    Jag är gärna med i din tävling! Har lagt in bilden och länkat.
    http://wahlshalsobar.blogg.se/2009/april/tavla-pa-hammalycka.html

    Kram Ma

    SvaraRadera
  74. Hejsan, kikar in hos dej och deltar i din utlottning. LÄnkar med bilden från min blogg.
    -Lotta

    SvaraRadera
  75. hej ! jag vill vara med och tävla =) och jag länkar även så klart ! mvh Lisa

    SvaraRadera
  76. Åh, så läckert armband!
    Klart jag vill försöka vinna det.
    Hittade hit av en slump men hoppas det inte minskar mina chanser att vinna.
    Återkommer gärna.
    Maritha

    SvaraRadera
  77. Jag är väldans gärna med och vinner!:D
    Kram Tina

    SvaraRadera
  78. Jag är väldans gärna med och vinner!:D
    Kram Tina

    SvaraRadera
  79. Jag önskar att vara med o tävla har ingen blogg men älskar att tassa runt o kolla, Välkommen hem o hoppas förkylningen strax ger med sig o lycka till med golfen. en TYCKMYCKA Krya på dig

    SvaraRadera
  80. Jag är gärna med och tävlar! :)

    alejandra.guzman@live.se

    SvaraRadera
  81. Klart jag vill vara med..
    länkat min blogg

    SvaraRadera
  82. Jag vill vara med såklart! ;)

    bolivianita_89@live.se

    SvaraRadera
  83. Självklart jag är med och tävlar! :)

    carolinaaa_92@live.se

    SvaraRadera
  84. Jag är med och tävlar :D

    alexandraguzman_@hotmail.com

    SvaraRadera
  85. Jag är med :)

    latiiina@hotmail.com

    SvaraRadera
  86. Å hoppas att jag inte missat tävlingen, den här vinsten skulle jag behöva. Jag länkar

    SvaraRadera

Kul att du tittar in hos mig!
Jag blir JÄTTEGLAD om du lämnar
en kommentar <3