fredag, februari 27

Bokstäver

Idag har vi haft fjällenväder i Stockholm. Härlig värmande sol och gnistrande vit snö. Härligt!

Tog en sväng förbi Panduro i Solna Centrum. Det är verkligen en butik som ger en inspiration.
De hade jättesnygga bokstäver i vit kartong. Härligt bulliga, tror de tycker att man ska måla bokstäverna men jag tycker de var snygga som de var. Köpte ingen, för jag ville ha ett Å och det finns ju aldrig?

Mått 17x16 cm, djup 5,5 cm. Pris 49:-/bokstav.

Köpte en liten tång för smyckestillverkning. Dottern hade bestämt att hon ville ha en massa armband i svart läder. Vi ramlade in på Pearlchain i Gallerian. Där köper man pärlor etc för att tillverka sina egna smycken. Det var ju perfekt att köpa alla tillbehör där, flätade och tvinnade läderremmar, smyckeslås, små berlocker. Iaf så tänkte jag att maken säkert har någon tång i förrådet som vi kan använda. Det hade han men inte någon bra så då åkte i till Panduro och de har ju oxå massor av kul tillbehör om man vill tillverka egna smycken. Resultatet blev iaf mycket bra, synd att jag inte har någon kamera för då hade jag kunnat visa Er.

Ska köra dottern till en kompis sedan ska jag och Stella mysa framför TV'n och se Let's Dance.

Effter de rykten som går så skulle jag ju vilja se Laila Bagge och Niklas Wahlgren dansa ;).
Kramizar från mig.
Åsa

PS. Gå in på
Julias vita drömmar,
nyöppnad webbutik!

15 kommentarer:

  1. Vilka fina bokstäver du hittat! Det blir nog Let´s Dance här också ikväll...
    Kram Anki

    SvaraRadera
  2. Det är ju inte ens rykten längre! Officiellt bekräftat!
    Skrattar gott år Carl-Jan precis nu.. Han e skön gubben. :)))
    Ha en go kväll.
    Kram Gissan

    SvaraRadera
  3. Vackert par Laila och Niklas.
    Bokstäverna var jättefina. Bra pris också.
    Ha en skön kväll.
    Kram A-S

    SvaraRadera
  4. Det hade jag glömt bort..Julias butik..måste genast kolla.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  5. Jag har också sett de där bokstäverna. Först tänkte jag att de där kan man ju inte sätta någonstans för de är så lätta så öppnar man ytterdörren så flyger de väl i väg. Men nu kom jag mitt nöt på att man kan ju sätta fast dem på väggen!

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  6. Jaaaaa, dom är ju så fina dom där bokstäverna...tyvärr var det många som var slut här hos oss...får vänta tills dom kommer in igen!

    TACK för din hälsning, du är alltid lika gullig!

    Ha en härlig helg!

    KRAM
    Hanna

    SvaraRadera
  7. Hejsan! Ska genast kika in hennes butik! Trevlig helg! Kram Petra

    SvaraRadera
  8. Kul att de kan tillverka och designa sina egna smycken!
    Ja det var kul att höra om de romansryktena.

    Ha en fortsatt trevlig helg!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  9. Tittade också på Let's Dance... och nu är det dags att hoppa i säng, jag är SÅÅÅ trött :) Ville bara kika in och önska god helg!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  10. Dom bostäverna är fina, såg dom på Panduro i Stockholm. Laila och Niklas, hmhm. Jag är ett Lailafan men def. inte ett Niklasfan tyvärr...

    Kram Anne

    SvaraRadera
  11. Vilka fina bokstäver.
    Dit ska jag kika in sen.

    Igår handlkade jag mig fattig hos Julia hihi.

    Kram kram

    SvaraRadera
  12. God morgon !

    Kan du inte tillverka ett eget litet o ovanför A:et ? Jag tror att du är duktig nog :)

    Det är roligt att tillverka smycken efter egna idéer. Jag borde kanske prova igen. Tack för inspirationen !

    Kram
    Anci

    SvaraRadera
  13. Vilka fina bokstäver... panduro är en bra butik, man hittar massor där...

    Hoppas ni får en skön helg.. Själv ska jag mysa med Theodor ikväll. Barnen är hos sin pappa och Thomas ska ut. godis och musik blir en perfekt lördagkväll..

    Kram Kusinen

    SvaraRadera
  14. Hejsan! jag har också funderat på de där bokstäverna! bra pris med :) nä nu ska jag strax styra mina steg mot panduro:) Ha en bra lördag! KRAM

    SvaraRadera
  15. Å:- vad utomordentligt tråkigt att inte den bokstaven återfinnes i sortimentet.Jag skall omedelbart ta itu med saken.
    "Petter"

    SvaraRadera

Kul att du tittar in hos mig!
Jag blir JÄTTEGLAD om du lämnar
en kommentar <3