måndag, februari 9

Utmaning

Jag har fått en utmaning av Jenny med bloggen Hemma på Kråkered.

Regler:Bloggaren skriver 8 fakta/(o)vanor om sig själv. Den som blir utmanad skriver ett eget inlägg om sina 8 fakta/(o)vanor. I slutet av inlägget skriver du 8 personer som du utmanar.

Min första tanke var, jag har väl inte några ovanor. Så jag frågade maken. Hans svar var ungefär: Snälla älskling, kan vi inte bara sova nu annars blir vi bara osams? What? Vad menar karln, fick dra ur honom en del svar!
Så jag har funderat ett tag och fick ihop några stycken t.o.m fler än 8 men en del behåller jag för mig själv :-)))).

1. Älskar lakrits, helst salta. Kan gå hur långt som helst för en lakritsbit när suget anfaller.

2. Vid rödlysen vill jag alltid komma iväg snabbast med bilen när det slår om till grönt. En liten outtalad tävling mellan mig och bilen bredvid alltså.

3. Kräver millimeterrättvisa, men är också väldigt rättvis själv. Ex. blir sur på maken om han häller upp mer vin till sig själv. Hahaha

4. Måste äta på fasta tider annars blir jag surmulen, gäller framför allt lunch och middag.

5. Hatar när det ligger saker framme och skräpar, t.ex tidningar, när la familia slänger sina kläder, väskor överallt . Ska vara rent och snyggt runt omkring mig, även på jobbet.

6. Ratar kedjebrev det är ändå ingen som vill vara med. Men känner
ändå lite dåligt samvete för den som har bemödat sig och tänkt på
mig. Men min erfarenhet säger att det inte funkar.


7. Tycker om goda viner och det blir dyrare sorter ju äldre jag blir. Och NEJ jag har inte alkoholproblem.

8. Älskar inredningstidningar, är beroende av Hus&Hem, Allt i hemmet och Lantliv.

Så nu vet ni lite mer om mig!

Jag utmanar ingen speciell men ni som läser min blogg får gärna anta utmaningen, skulle vilja läsa om ALLAS vanor/ovanor för det är en nionde vana/ovana jag har. Jag är gräsligt NYFIKEN.
Har ni ingen blogg får ni gärna lämna kommentar eller skicka mail.


Tjingeling
Åsa

8 kommentarer:

  1. Hejsan hoppsan!

    Tack för din kommentar :)

    ja visst är signaturen tjusig!!

    det är en sida på nätet man kan göra detta ifrån, jag hittade tipset via lockas längtan om jag inte minns fel.... kolla i hennes arkiv elr fråga henne :)
    Glöm inte hälsa från mig hihi.

    Lycka till! KRam Anna
    http://lockas-lilla-langtan.blogspot.com/

    SvaraRadera
  2. Hej !

    Kul att lära känna dig bättre :) Jag funderar på om jag ska anta utmaningen. Det blir helt säkert fler än åtta....

    Kram
    Anci

    SvaraRadera
  3. Kul lista!
    Nu känner jag dig lite bättre! ;)

    SvaraRadera
  4. Du har ju skrivit listan om mig!!! :))
    Allting stämmer ju in på mig...
    Det där med vinet tänkte jag på senast i helgen. Herre jisses va kräsen man börjar bli.
    Haha
    Ha en go kväll.
    Kram Gissan
    P.s det blev tonfisksallad i pitabröd. Sonens älsklingsrätt ;)

    SvaraRadera
  5. Hej, vilken superhärlig blogg, hamnade här via Gissan. Kommer definitivt kika in fler gånger.
    :-)Funderar på att anta utmaningen men har några andra jag måste beta av först...
    Ha en bra kväll /Therese

    SvaraRadera
  6. Vilken flashig brud Åsa! En riktig puma!
    Du din man skulle säkert säga att en ovana är att börja prata strax innan sovdags eller hur? Så brukar jag också göra. Dessutom så är det ju ett måste att komma iväg före den andra bilen vid ett rödljus det trodde jag att det var för alla!
    Jag tror att jag ska anta den här utmaningen hmmm...

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  7. Hej vännen,
    din lista skulle kunna vara min. Rakt av! Ha ha.
    När jag kör bil, växer ofta hornet ut ;)
    Äälskar lakrits, har du provat att dricka mjölk till? Jag vet, du tror jag är tokig, men det är så gott *fniss*
    Snygg bild, ser ut som en härlig semester.

    Rolig utmaning, ska fundera på om jag ska anta den...
    Ja, Ola är händig, som tur är. Han erbjöd sig att fixa sitsarna (annars hade jag tvingat honom).
    Kram
    Jessica

    SvaraRadera
  8. Va kul att läsa lite mer om dig, såg att vi hade lite lika (o) vanor. Vinet och tidningarna speciellt ;)

    Kram kram

    SvaraRadera

Kul att du tittar in hos mig!
Jag blir JÄTTEGLAD om du lämnar
en kommentar <3