torsdag, februari 5

Mitt rum

Min make är så snäll, han har utsett ett av rummen i huset till Åsas rum, nämligen tvättstugan. Åhhh vad glad jag är för det (not).

Vi har målat övre delen av väggarna i en ljuslila färg typ gräddelin för jag tänkte att jag ville bli glad när jag står i tvättstugan. Det hjälpte föga kan jag säga. Nedre delen har vi kaklat. Här inne förvarar vi hundmaten, rengöringsmedel, dotterns frisörattiraljer, påsar, oren tvätt, ren tvätt som ska strykas, konstigt nog är de korgarna konstant fulla?Och en massa andra saker som vi inte vet var vi ska förvara.

När vi ska snabbstäda är det ett perfekt rum att slänga in skiten i och stänga dörren.
Har flera lådor (Sortera från IKEA) som är märkta med vitt, rött, svart, blått och handdukar för att la familia ska kunna sortera sin smutstvätt själva.

När jag ska stryka så sätter jag på TVn och drar fram strykbrädan för bra sikt, det går lite men bara lite lättare att stryka då.

Tjingeling
Åsa

7 kommentarer:

  1. Vilken fräsch tvättsuga, allt går mycket lättare då... vackert hus och gullig Stella!!

    Förklaringen på fårklänningen kommer i nästnästa inlägg: )

    Mari.

    SvaraRadera
  2. Eget rum..Gulligt av din make. Om jag frågade, så skulle jag nog gärna få det rummet i vårt hus också, att ha som eget.
    Ditt rum ser väldigt fint ut!
    Kram A-S

    SvaraRadera
  3. Näsatan mysigt, hemma hos oss lagar jag maten medan maken tvättar. Vi bor nära Södra Ängby skola, på Blackebergsvägen (2:a huset som är tillbyggt på baksidan) ovanför busstationen.
    Hälsar
    /Malin

    SvaraRadera
  4. jag vill oxå ha en tvättstuga! :-( idag släpar jag runt strykbrädan i hela huset. Kan säja att det inte blir så mycket strykt, fniss!
    kram irene

    SvaraRadera
  5. Jag har också ett liknande rum...;) Och det rummet är det som är det nyast byggda, (förutom killarnas rum då)så där är fräscht och jag trivs där ute. Man får vara ifred där åxå.. ;)
    Sköönt...
    Ha en underbar torsdag.
    Kram Gissan

    SvaraRadera
  6. Tänk att det är så bra med rum där man kan slänga in skiten! Undrar hur din man tänkte när han utsåg just det rummet till ditt!;) Fattar du hur jag skulle ha utrett det med Uffe.
    Ta med den vinklingen och ansätt honom bara. Inte nog med att det är tvättstugan det är rummet ni slänger in skiten i och stänger dörren! Fråga din söta man hur han tänkte då!
    En sak till: väldigt fint och ordning och reda!

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  7. Visst är det bra med rum som man kan slänga in skitsaker när det ska gå undan och jag lovar er kära bloggvänner så här fint som det är på bilderna brukar det inte vara. Vanliga dagar är det inte läge att fotografera för bloggen om jag säger så.
    Kramiz Åsa

    SvaraRadera

Kul att du tittar in hos mig!
Jag blir JÄTTEGLAD om du lämnar
en kommentar <3