torsdag, februari 19

True story

Tack för era söta kommentarer. För mig är bloggen en sån GLÄDJE tack vare er, sitter ständigt med ett leende på läpparna.

Då var det dags igen för en utmaning som jag fått av min bloggvän Lisa med bloggen Sjabbig men chic. Det är en tjej som bjuder mycket på sig själv och jag får mig alltid ett gott skratt när jag läser hennes blogg.
Jag ska lämna sju sanningar om mig själv.
  • Jag är Våg vilket gör att det är himmel el helvete som gäller sällan mellanlägen.
  • Jag är 172 cm lång, min son som är 16 år är längre än mig.
  • Jag läser Magnus Ugglas blogg varje dag.
  • Jag har en fobi, jag är sjukligt rädd för katter vilket ställer till det ibland.
  • Jag är mörkrädd, kan inte sova i huset själv trots hund och larmat hus. Trodde detta skulle försvinna när jag blev vuxen, men inte gjorde de det.
  • Jag svär alldeles för mycket, både när jag är glad och arg.
  • Mitt motto är: Var mot andra som du själv vill bli behandlad.
Så där ja nu vet ni det! Meningen då att man ska skicka den vidare. Men nej jag vet inte vilka jag ska välja, det finns så himlans många bra så den som känner sig manad att skriva lite sanningar om sig själva. Varsågod!
Jag frågade min dotter vad hon tyckte om utmaningar på bloggen och hon sa: Ja men då har man ju något att skriva om iaf :).
Nu ska jag jobba.
Idag är det torsdag hoppas ni är rädda om varandra.
Kram Åsa

8 kommentarer:

  1. Ååå du är inte ensam om att vara mörkrädd, Jag sover i soffan om alla i huset är borta. Och jag somnar inte förrän jag är övertrött och då är tv på och alla lampor. Men om Thomas är hemma, då måste det vara mörkt, för annars kan jag inte somna.. Det är skumt.

    Jag antar utmaningen, ska bara fundera lite..

    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Hej o Tack....Det va bra sanningar om sej själv...här har du en till som är mörkrädd...Ha en bra dag...Kram Sussie...o Uggla är ju cool...

    SvaraRadera
  3. Skönt att höra att jag inte är ensam om att vara mörkrädd. Jag har än så länge inte sovit själv i huset men den dags det ska ske kommer jag nog att åka hem till mamma och pappa... *fegis*

    Kul att läsa om dig!!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Det var väl bra sanningar! Jag är också rädd för katter. Katter och karlar! Eller hur var det nu?
    Jag tycker att det är lite kul med de här sanningarna för man får i alla fall en lite mer samlad bild av en person. Sen kanske jag fegar ur och skriver dumsanningar. Fast jag tycker att jag skriver så mycket sanningar ändå. Som jag har skrivit hos någon annan idag (Mia). Så spelar det liksom ingen roll för hur många sanningar man än avslöjar om sig själv så får man inga följdfrågor och dessutom så finns det en miljard sanningar till. Hade vi suttit och pratat nu så hade jag tex kunnat fråga dig varför du är mörkrädd? eller hur det känns? eller varför du är rädd för katter? Har det hänt ngt? Ja, du fattar va?!

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  5. Åååå jag skrattade så tårarna rann, när jag läste din kommentar hos mej... Jag förstår en massa saker om mej själv nu, när fler i släkten bloggar.. alla mina egendomligheter ligger ju i släkten.. hahahha, inser hur många saker som stämmer överens.

    Kram kram kära kusin

    SvaraRadera
  6. Det borde inte vara så svårt att snickra egna lådor..men loppisar finns det ofta som man kan måla..jag är lite lat..
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  7. Kul att få läsa lite om dig.:-) Kram

    SvaraRadera
  8. Hej !

    Det var ju kul att få veta lite mer om dig :)

    Tack för tipset om schabloner. Jag ska kolla upp det !

    Kram
    Anci

    SvaraRadera

Kul att du tittar in hos mig!
Jag blir JÄTTEGLAD om du lämnar
en kommentar <3