lördag, februari 7

Nybakat

I morse gick jag upp kl. 8.00 för att överraska min familj. Jag ville bjuda dem på nybakat bröd till frukost. Hittade receptet hos min inspiratör Pernilla Wahlgren. Hon bjuder ofta på goda recept i sin blogg och ofta väldigt enkla med goda ingredienser.
Jag var klar ca 9.45 då jag väckte la familia.


Klicka på bild så kommer du till receptet!

Kan säga att maken var chockad, han trodde inte att jag hade bakat själv, han letade febrilt efter tecken på att jag köpt färdiga bullar, färdig smet etc. hahaha. Jag fick övertyga honom flera gånger om att JAG FAKTISKT HADE BAKAT HELT SJÄLV, för att jag ville göra dem glada en lördagsmorgon. De tyckte iaf att brödet var jättegott :). Maken påminde mig om att jag aldrig någonsin har bjudit på nybakat bröd till frukost (förutom köpebröd)! Var GLAD, sa jag för det kanske dröjer till nästa gång jag får för mig att baka bröd igen ;).

Ha en BRA lördag allesammans!
Kram Åsa

9 kommentarer:

  1. hahaha Åsa! Du är så gullig och så tror han att du har köpt det. Men du har alldeles rätt nu har du ju bakat en lördagsmorgon så nu kan du bocka av det och gå vidare mot nya utmaningar.

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  2. Hej !
    Oj, vad du är duktig som har bakat själv ! Det gör jag ibland, när lusten infinner sig :) Nu finns du på min blogglista.

    Kram Anci

    SvaraRadera
  3. åååå vad mysigt, att han misstrodde dej för att ha köpt brödet.. hmhmhm morr... tror du är superduktig på att baka..

    Helt riktigt.. det kan dröja innan du gör om det.. han ska njuta utav stunden.. hihihihi

    Hoppas ni får en skön helg..

    Kram

    SvaraRadera
  4. Vilken mamma!
    Här blir det inte ofta jag baka matbröd kan jag säga. Det händer...men INTE ofta!=)
    Det är kul att göra familjen glad!
    Ha en trevlig kväll, framför melodifestivalen kan jag tro?
    Det ska vi.
    Kram Sanna

    SvaraRadera
  5. Vilken lyxig morgon för din familj! Sova länge o sen få nybakat bröd till frukost:)
    ha en mysigt lördagkväll,
    kram Jenny

    SvaraRadera
  6. Du är jättegullig som skämmer bort din familj. Smarrig frukost. Doften av nybakat bröd. Underbart. Ha en härlig lördagkväll. Här hemma blir det melodifestivalen för hela slanten.
    Kram A-S

    SvaraRadera
  7. Vad gott med nybakat bröd.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  8. Å så vill jag vakna i morgon. Kommer inte att hända dock. Kram

    SvaraRadera
  9. Mmmm ser helmumsiga ut!
    Nu tycker jag att det är din tur att bli väckt av maken med nybakat nästa gång *fniss*

    Kram Sofie

    SvaraRadera

Kul att du tittar in hos mig!
Jag blir JÄTTEGLAD om du lämnar
en kommentar <3