onsdag, februari 11

Symaskin

Idag skulle svägerskan ha kommit och hjälpt mig sy hall-gardiner men tyvärr så blev hennes ena dotter sjuk. Nu kommer hon kanske ikväll när min brorsa har kommit hem, hoppas, hoppas!


Symaskin klar i väntan på svägerskan

Men eftersom hon och barnen skulle ha kommit så fick jag ju iaf städat, skönt.
Tog en tripp till Anna in the garden. De har så mycket fint i den butiken så jag blev helt salig, fick med mig lite hem oxå.
Köpte t.ex en kaktus som var formad som ett hjärta, ursöt i dessa tider när det snart är Alla hjärtans dag. Anna sa att det tog oerhört lång tid att odla fram ett sånt hjärta som är ca 5x5 cm. En av Annorna som jobbar där är så OTROLIGT trevlig att man bara måste handla något. Ska bli spännande till våren för då öppnar de upp i trädgården bakom butiken med krukor, växter etc. Bor ni i Stockholm tycker jag att ni ska åka förbi Höglandet där butiken ligger.



Kaktus hjärta

Tjingeling
Åsa

9 kommentarer:

  1. ååå vilken söt blomma... tyvärr skulle den nog dö på en gång om den kom hem till mej.. haaha

    Hoppas hon kan komma under kvällen.. är så nyfiken på hur det kommer att bli.

    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Hej !

    Växten är jättesöt ! Jag ska försöka att ta mig till den butiken någon dag.

    Nu ska jag försöka att beskriva mina ovanor :)

    Kram
    Anci

    SvaraRadera
  3. Gullig blomma! Passar i dessa Alla-härtans-dag-tider.
    Ang min hylla: Jag jobbar på en brädgård/bygghandel och där finns både material och proffsiga verktyg. Passa utmärkt när man som jag hellre gör själv än köper färdigt :)
    Hoppas att du få dina gardiner sydda ikväll. Du visar väl bilder på resultatet?
    Kram A-S

    SvaraRadera
  4. Hej Åsa, Hoppas att svägerskan kan komma o sy dina gardiner, jag är oxå nyfiken på hur de kommer att se ut:)
    Vilket fint skåp du visade från Kallholmen förresten!
    kram Jenny

    SvaraRadera
  5. Du har ju i alla fall förberett så fint åt henne och tyget är jättefint!
    Söt kaktus det där. Kan det verkligen ta så lång tid? De är ju så pyttesmå. Jag trodde att någon typ hade klippt av ett kaktusblad och satt det så det får rota sig. men så var det alltså inte.

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  6. Hoppas hon kommer nu när det liksom är framdukat till henne.. Jättesöt liten kaktus!

    Kram Ingela

    SvaraRadera
  7. Vilket urgulligt kaktushjärta!
    Den butiken ska jag besöka till sommaren. Var ligger den?
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  8. Dom ä ju så söta de där små hjärtana!! Å krukan var väldigt fin!!
    Tack för din gulliga komment hos mig! Hoppas gardinen snart blir klar!
    Kram Nettan

    SvaraRadera
  9. Hej!
    Vill bara berätta att det inte är en kaktus du köpt utan en sorts porslinsblomma!! Lika söt för det...
    MVH Helle

    SvaraRadera

Kul att du tittar in hos mig!
Jag blir JÄTTEGLAD om du lämnar
en kommentar <3