söndag, februari 22

Teaparty mums

Oj var tog helgen vägen? Har varit en härlig helg. I fredags var vi ju som jag berättade tidigare, hemma hos goda vänner i området och fick mycket god fisk o skaldjurs-soppa och vi spelade Canasta. Vi hade JÄTTETREVLIGT men det blev sent, till sonens glädje förstås.

I lördags jobbade jag mellan kl. 10.00 - 14.00 sedan åkte jag direkt till Teapartyt hemma hos Engelska Villan.
Svägerskan hade gjort så himla fint och mysigt :-))))))


Först fick vi små trekantssnittar med lax o pepparotsost.

Svägerskan hade dukat så fint och bakat allting själv, jag kände mig verkligen välkommen. De var 3 st vänninor till henne och jag, kul att träffa hennes trevliga vänner. Vi pratade om allt möjligt och njöt av svägerskans goda bakverk.


Hon bjöd på muffins med glasyr, mandelskorpor, scones med tillbehör som sylt o grädde, hemgjort smör, små chokladkakor


Vi drack Brunkullans thé, jättegott!

Hoppas det blir fler teapartyn, det var så väldans trevligt! Alla var rörande överens om att det var skönt att sitta några timmar utan barn. (Jag var den enda med stora barn)


Hon fick en skål fylld med smågodis av mig

Den kommer från Green Gate, jättesöt!

När jag kom hem åt vi middag, orkade inte så mycket eftersom jag redan ätit ganska mycket. Melodifestivalen tycker jag var dålig men jag är glad att Molly Sandén gick vidare, vilken röst hon har. Hon kommer säkert att bli Sveriges nästa stora stjärna :)

Tråkigt väder här idag, hoppas ändå kunna gå en promiz med tanke på allt jag har stoppat i mig i helgen.
Kram Åsa

11 kommentarer:

  1. Hej Åsa! Lyckliga du som fick gå på Annas teparty!! Allt ser jättegott ut:)

    Den där Greengate skålen är såå söt!
    Ha en mysig söndag,
    kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Oj, vad mysigt. Det ser väldans trevligt ut det där. :-) Kramis

    SvaraRadera
  3. Ja, Nicolina är ett fint namn! Hade på klart redan innan hon föddes att hon skulle heta så. Vår Nicolina kallas ibland för Nick.
    Låter som ett trevligt teparty! Är det vanligt i Sverige med tepartyn? Här i Finland har det inte slagit igenom, ännu åtminstone.
    Jättefin skål värdinnan fick! För en sådan skål kunde jag också ordna ett teparty :)
    Ha en skön söndagkväll!
    Kram S.

    SvaraRadera
  4. Hej Åsa!
    Det var verkligen jättemysigt igår! Tack för att du ville komma och Tusen tack för den jättesöta skålen, den står här framför mig nu :) Och frestas... (fylld med godis var den nämligen)
    Vilka fina bilder du tog, förresten!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Men vad otroligt mysigt det ser ut och vad fint hon hade gjort och vad mycket gott!!
    Supersöt skål fick hon av dig också!

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  6. Hej !

    Det låter som om ni hade trevligt på teapartyt. Och värdinnan är verkligen duktig på bakning m m.

    Ha en trevlig söndag kväll !

    Kram

    SvaraRadera
  7. Vilket smarrigt teparty!!! tillhör verkligen en av livets guldkorn..te..och tusen goda tillbehör och fin dukning..riktigt tjejigt tror jag!:)

    Kram Tina

    SvaraRadera
  8. Det låter härligt, har också stoppat i mig en hel del godsaker i helegen och på tisdag är det semmeldags! Hoppas på fint promenadväder i veckan;-)
    Hälsar
    /Malin

    SvaraRadera
  9. Vad mysigt det ser ut! Vilken toppenidé helt enkelt =)
    Ha en bra kväll!
    Kram Ingela

    SvaraRadera
  10. Så mysigt det ser ut!! Teaparty låter härligt!
    kramen Malin

    SvaraRadera
  11. Vad fint det ser ut.
    Bara ordet Tea-party låter ju mysigt!

    SvaraRadera

Kul att du tittar in hos mig!
Jag blir JÄTTEGLAD om du lämnar
en kommentar <3