måndag, februari 23

Sportlov med tonåringar?

Mina barn har sportlov den här veckan. Skulle vara kul att göra något gemensamt med dem. Det står still på hjärnkontoret, vad gör man med en snart 18 årig tjej och en 16 årig kille?????? Vi kommer säkert att gå på bio, gäller bara att vi kommer överens om film. De gillar att shoppa om mamma betalar så vi kanske åker in till staden. Vi går säkert ut och äter någon kväll, men sedan? Har ni något förslag, så tar jag tacksamt emot det snarast.


När jag var på Afternoonteaparty så hade svägerskan köpt en så himla fin tavellist på Indiska för endast 150:-. Sorry svägerskan men en sån vill jag oxå ha. bra idéer är väl till för att tas, eller?
Så idag måste jag ut på tavellist jakt, ger mig sjutton på att de är slut överallt. Det brukar nämligen vara min vanliga tur.
Tjingeling
Åsa

13 kommentarer:

  1. Hmm... Har svårt att tänka mej vad så stora "barn" kan vilja göra på sportlovet. Ut i snön och göra snögubbar! Jag ska nog tvinga ut min 11 resp 13-åring att göra snölyktor på tomten medans det finns lite snö.
    Hoppas att du hittar tavellisten!
    Kram A-S

    SvaraRadera
  2. Hejsan Åsa.
    Bowling är kul att göra ihop med ungdomarna.
    Eventuellt något gott att äta efteråt.
    Det är mysigt.
    Ha en skön vecka.

    Kram Anneli.

    SvaraRadera
  3. Jag får väl vara lycklig som har så små barn ännu att dom är nöjda med vanliga vintersporter på sportlovet, så tyvärr kan jag inte tipsa dig :) Men jag önskar er ett trevligt sportlov ändå!
    Kram S.

    SvaraRadera
  4. Håller med Annelie att Bowling ilken fin list! Mysigt att den ser lite antik ut och itne bara är helt rak som de flesta.

    SvaraRadera
  5. hahah, mamma det låter ju skitbra med shopping a la mamma betalar !!
    middag och bio är ju fakiskt också väldigt mysigt ;)
    puss, älskar dig!

    SvaraRadera
  6. Ha ha, det verkar som du har fått tips till din aktivitet...
    Du har något att hämta hos mig om du vill!
    Kram ingela

    SvaraRadera
  7. Hej där!
    Vilken fin blogg du har.
    Visst är det så att bra idéer är till för att tas.

    Låter som att du har bra planer för dina barn, bowling kan ju vara kul också om det inte är fullbokat nu på sportlovsveckan.

    Mycket Sthlmsbesök här på bloggen ser jag ;) känner mig i gott sällskap, ha ha.

    Kram.

    SvaraRadera
  8. Komma och hälsa på sysslingarna och åka pulka??? Middag kan ordnas till hela familjen... :)

    Kram Kusinen

    SvaraRadera
  9. Hej !
    Jag skulle också behöva förslag till aktivitet med sportlovsledig tonåring :)

    Hur gick det med tavellisten ?

    Kram

    SvaraRadera
  10. Hej Åsa! Vilken fin tavellist!! En sån vill jag med ha, fast lite kortare, får spana på Indiska om det finns! tack för tipset:)
    Fönstret på svägerskans tavellist är jättefint!!
    Har inga bra förslag på aktiviteter...annat än shopping,det är alltid kul!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  11. När man var så gammal var shopping det bästa jag visste..men det blir dyrt. Hoppas att ni får ett bra lov.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  12. Väldigt fin, vi ska just sätta upp bilder i sovrummet så den får jag kolla in!
    Varför inte Carl larsson på Waldemarsudde så de får lite kulturarv i sig;-)
    Hälsar
    /Malin

    SvaraRadera
  13. Film är ju mysigt att se med tonårsbarn. Mina pojkar har alltid älskat det så när deras Pappa var borta på jobb (vilket han var 3 dagar per vecka) sa alltid Theodor . Kan vi inte se film och ha myskväll nu när pappa är borta så många filmer och mycket mys blev det.
    Rolig list och vackert fönster.
    Carolina

    SvaraRadera

Kul att du tittar in hos mig!
Jag blir JÄTTEGLAD om du lämnar
en kommentar <3