måndag, februari 9

I taket lyser stjärnorna

Övningskörningen gick strålande, än så länge kör vi i ett industriområde där det är lugnt med trafik på helgerna. Men snart ska vi ut i riktiga trafiken :).

Sedan var vi ju på bio och såg "I taket lyser stjärnorna". Så här skriver SF om filmen:
Jenna är fjorton år och borde bara behöva oroa sig för brösten som aldrig växer, varför hon inte är lika populär som Ullis-Knullis och hur hon ska få Sakke snygg snygg snygg att bli kär i henne, eller åtminstone upptäcka att hon finns. Men hemma hos Jenna finns en jobbig mormor och en älskad cancersjuk mamma. Och i Jennas ficka ligger en bortglömd dikt: Om du dör mamma, då tar jag livet av mig.I taket lyser stjärnorna är baserad på Johanna Thydells bok som 2003 belönades med Augustpriset och som sålts i över 100 000 exemplar i Sverige.


Vi tyckte filmen var jättebra med bra skådespelare men väldigt sorglig.
Idag jobbar jag hemma.

Kramiz Åsa

5 kommentarer:

  1. Det låter som en sorglig film...

    Skönt att det gick bra med övnningskörningen, jag kommer ihåg när jag skulle köra med pappa, han var inte så pedagogisk om jag säger så. Kör sa han bara. Det här med dragläge och dyl pratade han aldrig om, som tur var kom jag till en körskolelärare som var bra och när jag kunde grunderna gick det bättre att köra med pappa =) Då var det ju bara att köra..

    Kram

    SvaraRadera
  2. Den filmen vill jag se!
    Kanske man ska göra med bonus dottern?(om inte hennes mamma vill förståss).
    Ang semlor, passa på den lilla tid dom är här! Eller kan du vara så duktig så du bara tar EN på självaste fettisdagen? =)
    Jag klarar inte av att vara så duktig!
    Kram Sanna

    SvaraRadera
  3. Det låter som ni hade en bra dag igår. Dottern gillade filmen, sa att den var sorglig.
    Kram A-S

    SvaraRadera
  4. Det gör jätteont i början,men sedan är det "skönt" ont, som när man får massage på ömma muskler.
    Kram A-S

    SvaraRadera
  5. Jag meddelar när jag har legat någta fler gånger!
    Kram A-S

    SvaraRadera

Kul att du tittar in hos mig!
Jag blir JÄTTEGLAD om du lämnar
en kommentar <3