tisdag, februari 3

Snuskigaste hotellet

I fredags var det en liten notis i DN angående det snuskigaste hotellet i USA.

Där bodde jag och maken i december 2005 när vi besökte New York. Det var en mardröm kan jag säga. Så jag vill varna alla som ska till New York, boka inte det här hotellet!!!! Det var värre en vad som kommer fram i denna lilla notis.
Vi försökte att hålla oss så mycket bort från hotellet som möjligt men med jetlag och en konstant trötthet var vi ju tvugna att vila lite. När vi kom hem så blev vi kompenserade av resebyrån, de blev t.o.m chockade när de fick se bilderna. Så nu längtar vi tillbaka till New York, men bara om vi får bo på ett MYCKET BRA hotell :)

Idag går våra tankar till min kära kusin med familj som drabbats av en stor förlust och sorg ♥

Kramiz Åsa


5 kommentarer:

  1. Men fy vad äckligt! När jag bor på hotell så vill jag bo bra och rent! Eller hur Åsa?!
    Då ska jag också sända en tanke till din kusin med familj.

    Kramar från Lisa

    SvaraRadera
  2. Hej Åsa, Fy så läbbigt, det hotellet vill man inte bo på..
    jag skänker oxå en tanke till din kusin med familj..
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  3. Ja, boka inte det för allt i världen.
    Tack för att ni sände en tanke till kusinens familj, det värmer ska ni veta.
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  4. Hej Åsa! Tack för kommentaren till min vinnarbild genom frugans blogg. Du alltså Hotel Carter, vi bodde där jag och Mia också för ett par år sedan. Jag har bott på en massa billiga motell och hotell i 13-14 delstater i USA och inget av dessa kom ens i närheten av den avsky man uppfyldes av på Carter. Vi hade dock tur i oturen och blev uppgraderade till "lyxsviten" som de verkade ha som nödvärn ;) Blev riktigt skraja när vi klagade inför receptionen och höjde rösten, varpå en lång muskulös kille med den djupaste basrösten jag någonsin hört i verkliga livet, iförd fin kostym, kom fram till och sade lågmält (men ändå så att golvet vibrerade) "Come over here..." han hade som tur var goda avsikter och ville ta oss avsides för att diskutera vårt "problem" och erbjuda oss ett bättre rum. Han tog med oss i hissen upp till någon våning för att "kolla" om det rummet han hade i åtanke var ledigt, så han knackade på och det var tomt. Säkert bara ett spel för gallerierna det också. Men tillslut var det iaf drägligt. Första rummet var RIKTIGT spöklikt..... teven funkade inte när vi tryckte på knappen, och nu snackar vi apparat från 70-talet... jag böjde mig ner bakom och skulle kolla om den sladden var i... då visar det sig att både antennkabeln och strömsladden var avklippta!! GAH! Inget fönster hade vi, förutom ett frostat fönster på toan. Efter en kort stund höll vi på att flippa ur helt för brandvarnaren pep ljudligt och behövde nya batterier. Efter att vi klagat kom det upp en spinkig liten kar, utan trappstege men med en hand full av (tillsynes) gamla batterier. Han slängde sig efter ett av nattduksborden och hoppade upp där och bytte batteri, då blev det iaf tyst... Nere i lobbyn stod det flertalet gamla TV-apparater och bara brusade... sunkigt värre hela grejen. Huuh! Vi höll dessutom på att bli hemlösa i New York eftersom vi var där på St.Patrick's Day (utan att vi tänkte på det) och alla andra hotell var fullbokade och vi var så arga att vi i princip sa att vi skiter i det här och letar efter annat hotell, fick smöra lite för att få stanna kvar. ;-)
    Tyckte det var kul att läsa detta inlägget!
    Ha det gött! /Martin

    SvaraRadera
  5. Hej igen Åsa, jag kom just på ett tips för bättre hotell om ni vågar er tillbaka till Äpplet. Jag har bott på The Roosevelt hotel, ligger mitt i smeten också men betydligt högre standard till ett bra pris. Rummet som jag bodde i hade inte jättehög standard men det var rent och prydligt. Det rörde sig en del flådiga limousiner runt entrén så jag antar att de har några fina sviter. Lobbyn är glänsande. Så ta en titt på Roosevelt nästa gång!

    Sänder en tanke till din kusin med familj...

    SvaraRadera

Kul att du tittar in hos mig!
Jag blir JÄTTEGLAD om du lämnar
en kommentar <3