onsdag, december 10

Dubbel-GRATTIS

Först och främst vill jag GRATULERA Anna som fyller 30 år idag. Hoppas du får en trevlig födelsedag!

En blogg som jag ofta läser är Pernilla Wahlgrens, den är mysig och hon skriver mycket om vad hon och hennes barn gör, rekommenderar trevliga butiker, bjuder på mumsiga recept. Idag när jag gick in på hennes blogg fick jag se att hon blivit årets Mama-bloggare, kul!
GRATTIS Pernilla Wahlgren!

Tänk om jag får 2 miljoner läsare? Jag är ju ingen kändis men vad roligt det skulle va.
Så dagen till ära bjuder jag på ett recept som jag för ett tag sedan hittade på Pernillas blogg, hon kallar det Lizettes Ananaspaj. Den har vi provat några ggr.
Lätt att göra och har hitills inte träffat någon som inte tycker om den.

Källa: JMAY
Ananaspaj
Sätt ugn på 200 grader

Pajdegen:
150 gr smör
1 dl socker
3 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver

Fyllning:
2 dl lätt créme fraiche
2 små burkar krossad ananas
1 dl socker
1 ägg
1 tsk vaniljsocker

Smält smöret och blanda alla ingredienser till pajskalet
Tryck ut degen i en pajform
Förgrädda skalet i mitten av ugnen på 200 grader ca 15 min
Medan pajskalet förgräddas gör fyllningen
Vispa ihop alla ingredienser till fyllning med elvisp
Ta ut pajen
Häll i fyllningen
Höj ugnen till 225 grader och grädda hela pajen i mitten av ugnen i ca 20-30 min
Håll koll på pajkanten så att inte den bränns, brukar lägga folie på kanten när den är klar.
Kolla att pajen fått fin färg och att fyllningen har stannat
Serveras kall med lättvispad grädde, fint med skiktat florsocker på före servering.

Kramiz Åsa

2 kommentarer:

  1. Tusen tack för gratulationer och JÄTTEFIN karaff från Matteus!! Jag ska visa den på bloggen snart!
    Kram hela dan/ Anna

    SvaraRadera
  2. Tack själv, hoppas ni får mkt användning av kannan.
    <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

    SvaraRadera

Kul att du tittar in hos mig!
Jag blir JÄTTEGLAD om du lämnar
en kommentar <3