fredag, december 19

Öppen spis

Alla har väl en dröm om ett hus med öppen spis, även jag.


Det är ju så mysigt att tända en brasa, romantiskt likaså. När vi gjorde om i huset tog vi ett gemensamt beslut att vi skippade öppen spis. Dels tar det upp ganska mycket plats och sedan kostar det ju en hel del. Ett tag funderade vi på en fejkvariant med en slags gelé men det stannade vid funderingar. Men nu kära vänner sitter jag framör brasan och slår in paketen och det sprakar så där mysigt som brasor gör......

Fula TV'n får agera brasa, 59:- dvd på Onoff. Visst é det smart, man kan ju låtsas en liten stund iallafall och jag blir varm i själen när jag har den framför mig.


Tjingeling

3 kommentarer:

  1. Jättesmart och så värmer du en vetekudde och lägger kring axlarna så har du ju det helt autentiskt sen. Njut bara njut!

    Kramar Lisa

    SvaraRadera
  2. Tycker också det är jättesmart! Jag tänkte på idag om ni har öppen spis och fick gå igenom rummen i huvudet, men kom då på att ni inte har det. Och så bloggar du om det idag! Skumt. Jag har problem med blogger ikväll, så det blir inget inlägg verkar det som. Störigt!!
    Kram! Ses måndag!

    SvaraRadera
  3. Tack för tipset, vetekudden använder jag alldeles för sällan är så varmt och skönt så det ska jag göra :).
    Scary Anna? telepati, hoppas du kommer igång igen med inlägg så vi har ngt att läsa.
    Kramiz Åsa

    SvaraRadera

Kul att du tittar in hos mig!
Jag blir JÄTTEGLAD om du lämnar
en kommentar <3