lördag, december 13

Luciamorgon

I morse gick jag och maken ut på promenad kl 07.00. Som barn på julafton var vi väldigt förväntansfulla. Två år i rad har någon (stadsdelsförvaltning el. liknande)ställt ut marschaller längs huvudgatorna där vi bor. Det har stått marschaller utanför varje hus, vid rondeller, ganska tätt helt enkelt. Det har varit så mysigt och fint. Men i år när vi kommer fram där det brukar börja så var det lika mörkt och trist som vanligt?????
Jag tog med kameran för att visa er kära läsare hur fint det brukar vara på lucia i vårt område. Men icke sa nicke. Antagligen så ville inte de som brukar ställa ut marschallerna arbeta på en lördag.
Ja,ja så var det med det men vi kom ju upp tidigt iallafall.
Hoppas alla fär en trevlig Lucia.

2 kommentarer:

  1. Men... Det lät ju jättemysigt det där med marschallerna! Jag förstår att du blev besviken. Hur är det i kväll då? Du får tända egna marschaller. Och så - ett litet foto!

    Kramar Lisa

    SvaraRadera
  2. Det kunde jag ha gjort men vi var inte hemma,
    men visst é det fint med marschaller.
    Kram Åsa

    SvaraRadera

Kul att du tittar in hos mig!
Jag blir JÄTTEGLAD om du lämnar
en kommentar <3