söndag, december 14

Tredje advent

Oj, vad tiden går fort, redan tredje advent. Jag som inte ens har börjat handla julklappar och vet inte ens vad jag ska köpa. Ja,ja det brukar ju ordna sig till slut.
Igår var jag på det stora varuhuset i väst (IKEA), ganska mycket folk förstås. Jag behövde ladda upp förrådet med värmeljus, köpte lite ljusslingor oxå.


Jag har kommit på att de större värmeljusen som brinner ca 10 timmar är mer praktiska.
Så i de lyktor där de stora värmeljusen får plats har jag bytt ut till stora värmeljus. Jag tycker det är tråkigt att de små bara brinner 4-5 timmar. Har man gäster så hinner ju ljusen slockna innan gästerna går hem. Dessutom kan man börja tända värmeljusen ca 1 timme innan gästerna kommer och ända håller de sig tända hela kvällen.
Så mitt tips idag blir, byt ut de små värmeljusen mot stora värmeljus.
Stressa inte ihjäl er inför jul.
Kram

4 kommentarer:

  1. Tänk att det alltid blir värmeljus när man är på IKEA. Värmeljus och servetter... Dessutom så brukar man ha med sig beställningar på - ja, just det värmeljus och servetter...;)

    Kramar från Lisa

    SvaraRadera
  2. Det stämmer Lisa, hittar man inte det man vill ha så köper jag alltid ljus och servetter iallafall. Denna mörka tid gå det ju mycket värmljus för det blir ju så mycket myyysigare då.
    Kram
    Åsa

    SvaraRadera
  3. Värmeljus kan man aldrig få för många av.. jag köper mina på Clas Olssons, brinner i 6 timmar.
    Har även de stora från IKEA.. håller med om att de är bra!
    Ha en härlig start på veckan!
    KRAAAAAAAAM!
    Liza

    SvaraRadera
  4. Tack Liza för tipset, då ska jag köpa små värmeljus på Claes Olsson nästa gång!

    SvaraRadera

Kul att du tittar in hos mig!
Jag blir JÄTTEGLAD om du lämnar
en kommentar <3