söndag, december 21

Nya kläder

Igår var det en hektisk dag men vi fick mycket uträttat. Var runt och handlade inför julafton och alla andra helgdagar. Tog lite tid, det var ju så mycket folk överallt. Jag tycker det är facinerande att hela Sverige ska handla samtidigt och det blir kaos. Var håller dessa människor hus vanliga dagar. Äter folk bara på julen?

Vi kom hem och maken ställde sig i köket för att fixa lussebullar, knäck, rödvinssås, gummröra, gubbröra, lördagsmiddag etc. Han e så rolig, för julafton är årets bästa dag för honom, julbordet ska vara perfekt. Han ser till att det blir det oxå, han gillar att laga mat och e duktig på det. Jag tvättade, städade, var ute med hunden, och bytte klädsel på 2 fåtöljer och en fotpall,blev nöjd faktiskt.

Bild på fåtölj innan klädbyte

Efter klädbyte

Före klädbyte, det här e vår soffa oxå

Efter klädbyte
Ja som ni ser så blev det vit kostym, ville prova det, gillar ju vitt men det är inte särskilt praktiskt när man som vi har en hund med svart päls.
Vi får väl se hur länge jag står ut.....
Kramiz

6 kommentarer:

  1. Det måste väl vara underbart med en man som inte bara vill att julbordet ska vara perfekt utan ser till att det blir det också!
    Vad bra att du gör ett test med vit klädsel och svart hund så får jag höra resultatet innan jag försöker mig på det själv!;)

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  2. Hej Lisa!

    Jag tycker att det blev superfint med den vita klädseln! En svart hund är nog ingen fara, här har jag fyra lortiga och snoriga ungar och en likadan Gubbe. Och det funkar bra med vitt ändå! ;)

    Ha en fortsatt fin kväll!
    Och god jul till dig!

    Kram Hanna

    SvaraRadera
  3. jag har barn och sambo,,, men framförallt mej själv.... ett år höll det vita tyget på soffan, ikväll färgar jag tyget svart... hihi

    superfint blev det, hoppas Stella inte trivs alltför bra i soffan då...

    kram Maria

    SvaraRadera
  4. Så fin fåtöljen blev och sicken söt hund! Jag blev så sugen på ananaspaj så jag skrev ut receptet, ska testa det en dag.
    Kram,
    Lydias Gröna Fingrar

    SvaraRadera
  5. Jag har också funderat på en vitt klädsel till vår soffa som står i uterummet..men det är inte så noga där ute..men vi får se till sommaren..det blev så snyggt.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  6. Snyggt men opraktiskt, ska bli spännande att se hur länge det håller sig vitt :).
    Ananaspajen är jättegod!
    Kram Åsa

    SvaraRadera

Kul att du tittar in hos mig!
Jag blir JÄTTEGLAD om du lämnar
en kommentar <3