måndag, december 15

Hemliga klappar

I morse var jag och maken på banken, efter det passade jag på att stanna i stan och leta julklappar. Vi har börjat med en ny tradition att alla vuxna som är samlade ska köpa var sin julklapp för 300:-/person. Denna julklapp skall passa båda könen, inte lätt. På julaftonskvällen lottar vi ut klapparna
och skulle det bli helt galet så kan man byta med varandra.
Har gått och klurat i flera månader känns det som och idag när jag var i stan hittade jag två perfekta julklappar. En från mig och en från maken, yippeee.
Tyvärr kan jag inte tala om vad det var för det finns risk att de som kommer på julafton läser det här. Men sååååå skönt, jag e klar!

Här är vårt tråkiga hallfönster som fortfarande inte har någon gardin efter ett år! Men jag hängde upp en ljusslinga och fina stjärnor i glas(Indiska) som man kan ha både stora och små värmeljus i. Det får vara så tills efter nyår då jag hoppas att svägerskan kan hjälpa mig att sy något snyggt i mörkgrått tyg.

Tjingeling

8 kommentarer:

  1. Låter roligt med paketlotteri ;-)

    Stjärnorna var riktigt fina!

    SvaraRadera
  2. Men vad smart med lotteri och men vad synd att du inte kan tala om vad du har köpt jag skulle nämligen behöva lite tips!
    Jag tycker att det där hallfönstret är en riktigt skön syn. Ibland så är det så skönt med något enkelt och avskalat.

    Kramar från Lisa

    SvaraRadera
  3. Ja det är skönt, lovar att visa vad det var när vi öppnat, alltså efter jul. Hihihi, tack Lisa det blev ju iallafall lite bättre med slinga o stjärnor.
    Kramiz

    SvaraRadera
  4. Ni ser ut att ha ett mysigt hus.;-) Kramis

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Kul att läsa om dig som IKEA galning och en make som aldrig varit där innan han träffade dig!
    Nu njuter man verkligen av all belysning! Denna årstid är det ju verkligen ljuset i mörkret!
    Kram Tulipa

    SvaraRadera
  6. TACK för alla vänliga, jag blir SUPER-glad och
    nyfiken på era bloggar. Jag lovar att läsa-
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  7. Hej!Trevlig blogg, hamnade här via en sida hos Bagarenochkocken eller om de hette tvärsom.Kul det här du skriver om IKEA och att du är IKEA fanatiker. IKEA är stort men även i antik/auktions världen börjar de bli stora, det gjorde en serie för många år sedan med 1700-tals inspiration, går för många tusen nu i England. Byråerna av Haupt som jag har på min blogg, gjorde IKEA stilkopior av på beställning på tidigt sextiotal, få se när någon skapar den kompletta IKEA bloggen. Mvh från Peter Olofsson

    SvaraRadera
  8. Hej Peter! Tack, Visst e det synd att Ikea slutade med 1700-tals möbler, de var ju så fina.
    Kram Åsa

    SvaraRadera

Kul att du tittar in hos mig!
Jag blir JÄTTEGLAD om du lämnar
en kommentar <3