tisdag, december 23

Middag

Fick denna vackra bukett av Mamma och Pappa

Nu var det ett tag sedan gästerna åkte hem, har segat framför datorn en stund.

Vi bjöd på en förrätt med fullkornsbröd utskuret med pepparkakshjärta, salladsblad, rökt lax, hovmästarsås. Samt en klick gubbröra med hårt sesambröd som gubben (haha) hade gjort.

Till huvudrätt hade vi lammfiol med krämig potatisgratäng och makens rödvinssås som är väldigt omtyckt.

Till efterrätt hade vi äppelpaj som min kusin från landet gav oss i födelsedagspresent.
Bra idé att ge bort något som man gjort själv. Den var iallafall jättegod och vi hade vaniljvisp till, hoppas hon släpper receptet så kan jag lägga ut det på bloggen.


Den här fina fick vi av Bror med familj

Det var i allafall en väldigt trevlig kväll, dessutom kom Tomten och lämnade två julklappar till barnen, men han hade bråttom och hann inte ens ta lite kaffe. Han fick med sig en knäck iallafall.
Stackars Tomten han måste ha det stressigt.

Snart é det julafton.

Kramiz

7 kommentarer:

  1. Tusen tack vad glad jag blir att jag får ligga i din länklista.

    Kram på dig och God jul.

    Marit

    SvaraRadera
  2. How How snart kommer tomten...och då är det jul igen...tjusigt hem, men var är skorstenen undrar tomten...eller finns det annan väg in?/Snowroller

    SvaraRadera
  3. Kul Marit.
    Snowroller: Hej tomten, jag tror skorsten spricker om du tar den vägen så vi lämnar källardörren öppen så kan du smyga in den vägen. Du kommer väl ihåg vad jag önskade mig?
    En vit jul med massssssor av snö.
    Kram
    Åsa

    SvaraRadera
  4. åååå vad fint ni dukat... jättevackert...

    SvaraRadera
  5. Vad myyysigt, härligt! God jul, kram

    SvaraRadera
  6. Tänk att han alltid ska ha så bråttom tomten!
    Ni som hade så god mat. Vet du jag blev så sugen så jag var tvungen att gå och nalla av chokladtryffeln bara för att stoppa något i munnen.

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  7. Tack för alla rara kommentarer, hoppas tomten kommer till er alla.
    God Jul
    Åsa

    SvaraRadera

Kul att du tittar in hos mig!
Jag blir JÄTTEGLAD om du lämnar
en kommentar <3